~☆ Theory of Greed ☆~

2009. október 15., csütörtök

Fullmetal Alchemist Games- Dream Carnival

Utolsó, PS2-re megjelent Fullmetal Alchemistes játék, szám szerint a 4. Kicsit nehéz így durrbele vágni, ugyanis ez a negyedik játék furcsán keveredik az előzőekkel, így elsőként róluk írnék.
Tehát, következzék az első, a Dream Carnival.


Legelőször a Dream carnivalt rendeltem meg, ami már külsőre is igen megnyerő volt, majd kibontva sem kellett csalódnom: igazi japán papír illatú, bő leírás, persze színes, és sok kis ajándék papír meg remlámanyag, de FMA-s persze. A borító sem kelt hiányérzetet, a már megszokott japán kidolgozottság, hát, ezután rögtön ment is a gépbe.
 Elsőre a japán játékok nagyon furcsák, a Joystick kiosztása teljesen más és persze fordítást találni is majdnem lehetetlen. Nekem volt előtte lehetőségem megismerkedni ezekkel, hisz a Devil May Cryokat és nem egy FF-et is NTSC JP verzióban vásároltam meg.

 A kezdeti nehézségek után jött a már-már elvárható seyuu-stáb által végigkísért rengeteg bemutató, a belépéstől a játékig mindent random FMA-s seyuu mond, és ez ad egy alaphangulatot. Hangeffektek elsőre remekeltek, majd jött a fél napos bóklászás a menüsoron: van itt arcadia módtól kezdve gyakorlón át Winry szerelőműhelyéig minden... Az egész nagyon ötletes, vicces és jópofa, pl a beállítások a szerelőműhelyben vannak :)
 Extrák közt mindenféle képet lehet megnyitni és hangot, amit egy másik menüpontban tudsz összealkímiázni a játék során összegyűjtött itemekből.



 Maga a game több részből áll, és a végső cél az összes karakter és extrák összegyűjtése.
Először csak alapkaraktereink vannak, mint Edward, Al, Roy, Riza, Maes, Armstrong de az arcadiát végigszenvedve megkapjuk Winryt, Gluttonyt, Lustot, Scart illetve, különböző Rankok elérésével további elérhető karakter Izumi, Wrath, Greed és a legnehezebb két item sikeres alkímiájával King Bradley.

 Arcadia mód nagyon élvezetes - az elején :D
Riza kis jegyzettömbjéből kiválaszthatod a számodra tetsző párost, bár ajánlott sorba menni, hiszen nehézség szerint következnek.
 Egy arcadia lejátszása abból áll, hogy adott egy páros, akikkel végig kell bokszolni a további párosokat. Pl. Ed és Al a két karakter, akikkel végigviszed a pályákat, amik ugyan szegényesek, de szokhatóak. A párosok a játék kiosztásával ezek: Ed-Al, Roy-Riza, Maes-Armstrong, Lusto-Gluttony, Scar-Greed, Izumi-Winry és végül Bradley. Minden párossal beszélgetsz előtte, és egy aprócska történet kerekedik a végére, ezek nagyon aranyosak!
 Nehézség, hogy egyrészt nehezebb minden pálya, és kellemetlen elbukni. Az életcsíkodat a partnered is leronthatja, mert ha őt ütik, és jobban, mint téged, veszthettek, a játék azt nézi, a te oldalad hogy áll, nem azt, hogy csak az épp játszott karakter.  Addig, míg rendes karakterekkel vagy, nincs gond, például Ed itt is eltúlzottan ügyes, erős, tökéletes stb, a megszokott főszereplőkkel járó szuperman képességek... Al pedig aránylag jól véd, tehát az első kör simán játszható, majd Roy-Riza se rossz, ők az animékben, mangákban megszokott remek összehangoltságot mutatják, mert ugye itt minden karakter hasonlít a ténylegesre. Tehát, Roy alkímiában remek, ha van rá módja, de rengeteg a vizes pálya, ahol csak füstöt reget, a tűz elmarad. Ilyenkor jó, hogy Riza állandóan zavar a fegyverekkel, kicsiket üt (na jó, ez így nem igaz :D később!) de egyfolytában és fürge.
Maes és Armsatrong... Hát, Armstrong szerintem nem lett jó, erőviszonyokat nézve semmikképpen sem.  Maes kis tőrökkel és fényképekkel dobál, haláli :D
Lusto és Gluttony megint egy más világ, Lusto a vihető, de elég nehéz, főleg Edward és Roy után. Megszokás után már problémamentes, ugyanis mikor szúr, az nagyon veszélyes. Scar-Greed szintén, bár Scar nagyon gyors, tehát ő is gyakorlás kérdése, Greed pedig elég jól segít, hogy pajzsot növeszt, nem kell annyira parázni. Utolsó Winry, nem hiába. sokak kedvence, Winryke egy katasztrófa. Tényleg az. Formáját itt is hozza, szóval csak csapkod, visít, nyávog, semmi haszna és míg az arcadiát Rika pl lenyomta egy óra alatt, addig Winryt két óráig vittük felváltva, mert halálos. Egyszerűen védelme nincs, a kis épített vackai jobban sebzik őt, mint az ellent, skilljei használhatatlanok, lassú, darabos, kicsit üt. Bradlyt 1.5 órán át ütöttük. Rémálom az a lány.

A játék persze arra épül, hogy többen is leüljünk, összesen talán 6 játékos lehet, nem tudom, mi ketten vittük, és erre rengeteg lehetőséget felkínál, az ember azt se tudja, mihez kezdjen a rengeteg választási lehetőséget megpillantva.
 Van, ahol párosával viszel egy Scenario-féle pályát, de az itemeket lebontva/szétütve itemeket szedhetsz össze, amikből ugye előhozhatod a képeket, zenéket, etc.
Egy másiknál mehetsz párban a másik játékossal, de mehettek egymás ellen is, választhatsz szabadon bárkit a megnyitott karakterekből, pályát is, ellenfelet is. Jah, igen, ha azonos karaktereket választasz, más ruhát kapnak a többiek. Edward pl leveszi a kabátját, Winry meg kertésznacit húz.
Gép ellen, társak ellen, mindhez külön választható pálya, karakter, vagy választod azt, hogy a gép válasszon, gyakorlás, csak verekedés item nélkül. Lehetőségek széles tárháza.





Maguk a pályák: nincs sok, talán 6-8, és elég kicsi a mozgástér, de valahogy az alkimiázható/szétüthető és mozgó/ledőlő cuccok miatt nem tűnik fel, sőt, már csak azért is tetszetősek, mert az első sorozat színhelyeit ismerhetjük fel, kicsit másképpen! Például Liornál a boltos bácsi ;) Vagy, Psyhren, a vizek városánál ott csónakázik, míg te verekedsz! Tényleg jópofák a pályák, mindenütt mozog, ráddől, van, ahol egy arénában harcolsz, és körbe-körbe rengeteg kiskatona szurkol.

Harc: a harc menete nem rossz, ugyanis rengeteg combo van, az R és L gombokkal skillek illetve 6 partnerparancs van, utóbbival a gépnek adhatsz utasítást, mit csináljon a karakterrel. Az alkimisták előnye az alkímia, ők a tárgyakat átalakítják, ami persze sebez, illetve bizonyos módokban itemet adhat random. Nah meg a skilljeik nem elhanyagolhatóak ^^
 Homunculusok messze nem olyan erősek, mint animékben vagy mangában. Sőt, Greed kifejezetten gyenge, Lusto pedig akkor erős, ha ellened van. Nagyon sok gyakorlással lesz csak olyan halálos, ami a gép szintjét üti. Gluttony érdekes, talán az ő skillje a második legerősebb, és az egyetlen, ami kivédhetetlen, hacsak nem ugrasz el másfelé.
Riza ügyes, Izumi unlock még, Winry csak viccelődni jó. (Amúgy is vicc az a csaj XD)

Alkímia: érdekes menü, eleinte nagyon élveztük, de nincs egy értelmes leírás sehol széles e neten, hogy végülis mi a végcél és a használhatatlan, nehezen megszerezhető, sehol sem nyilvántartott itemek mi a gyíkhúsra valóak? Mellesleg, miután kibontottam egy full artbookot, a TCG-ből alig hiányzik 50 kép, de már semmit se tudok, minden alkímia visszaüt Edre. Másik memo carddal is, szóval valami gubanc lett. Hangfileokból is sok hiányzik, mit nem adnék egy angol példányért!

Rankok: eddig senki se bírta értelmesen elmondani, mi alapján számol, ment. Szóval ez az alkímiával a holtpont, hisz a kettő összefügg és felettéb idegtépő.


Karakterek:

Edward: mint említettem, ő egy tipikus fangörl csemege: mindig jó, mindig tökély, ő a legerősebb, képzett hadsereget kijátszik, mellesleg gyorsan alkímiázik, gyorsan üt, nagyon fürge, nagy a védelme. Kicsit fun. Jah, skilljei is erősek, bár a fél manás (manacsíkod betöltése után skillezhetsz) lótüsszentés se, üt egy nagyot automaillel, de közvetlen karakter mellé kell állni, szóval nem mókás mert míg behozza a skillvideót, addig tízszer képen töröl az ellen, legalábbis 10/9 esetben x,) A fullmanás skillje már profi, egész pályára lecsapó kőöklök.

Al: részemről idegesítőbb talán Winrynél is. Sosem volt kledvencem, főleg a sok Ed-Al vérfertőzéses, shotás szar ficek után, meg olyan körülményes. Ha ellened van, mozdulni sem lehet, mert megállás nélkül, mindenből képes alkímiázni, de persze úgy, hogy mire szabadulsz, két másik ketrecet/csapdát/ládát rádtett... Vele játszani? Rémesen lassú -.-

Roy: nem meglepő, itt is favorit a tüzes csődör, egyszerűen nagyszerű, végre értelmes szerepe van: a vízben nem tud tüzeskedni, de tud nagyokat rúgni, ütni, tehát verekszik a drága. A skilljei jók, nem gyengék de nem is erősek, de jó mellette a segítőkarakter.

Riza: nagyon fürge, gyors karakter, fegyverrel az igazi de ha ráállunk a rúgásokra és blokkolásra, az is járható út, és szerencsére ő se hallhatatlan Edward feeling, mert a fun csak rontja a gamet...

Maes: jaj, ő nagyon jópofa! Először is inkább verekszik, de messziről zavarhat a kis késeivel is, élelmes is, mert a skilljeinél a fullmanással ráderőlteti Elyshiáról az összes nála lévő képet: egy albumnyit. Az a rengeteg kép az apai rajongással párosítva, védés nélkül rengeteget levesz, mellesleg a legjobb skill az item gyűjtésre, ha Izumi vagy Bradley van az ellenfélnél.

Armstrong: ő egy semleges, könnyű  karakter, baromi lomha és ezáltal lófütty se, az ütései nem, arányosak erejével. Biztos ed lopta el D: Skilljei se olyan hú de nagyok, egyszerű szobrokat formál és azzal üt meg.

Scar: gyors, erős, nagy védelem, játszható és élvezetes karakter, és ugye ő is tud használni alkímiát. A skilljei mind jók, arányos lett az animés és mangás karakterrel.

Greed: unlock, sajnos, de a skilljei nem támadók, ha jól figyeltem meg, ugyanis pajzsot vesz fel :D Szóval, nem őt szoktam ütni, mert nincs sok értelme, és ha unja, elpofoz a pálya végébe :D

Izumi: Unlock, de nem nagy szám. Mondjuk, az alkímiája és pofonja fájdalmas.

Winry: ő a játék bohóca, vicce, égése, nevezzük akárminek :D Elsősorban az a bosszantó, hogy a felértékelése ellenére el kell keserítsem az imádóit, hogy egyrészről egy agresszív, bosszantó liba, másrészről van automail szerelő ezer másik, aki jobb, és a játékba se gyarapítja maga mögé a pozitív tulajdonságokat.
1, baromi kicsi védelem, lomha és kicsit üt.
2, skilljei nullák, mert saját maga is sérül a repkeráló rakétái miatt.
3, a nyávogásától itt is a falra mászok kínomban.

Bradley: a játék legerősebb karaktere, úristen, Ed, mi lesz? ^^
 Egyedül jön ellened, és gyors, a skilljei lekapják egy egész életcsíkod ( a háromból...) ráadásul... Nehéz megsebezni és skill közben az egyetlen, aki beszakít, miközben sebződik.
Van rá egy nagyon jó taktika, de csak egy pályánál: a partneredet elzavarod, te meg becsalod az olvasztóba... Mikor a szerkezet beindul, te hátraugrasz, majd mikor felkel, visszaütöd, de idegtépő és nehéz. Sajna a partnert mindig kinézi -.-


Extrák: a képek két albumból valók, egy ART és egy TCG. Artosok közt van egy-két olyan gyöngyszem, amiért rajongva rajongok, egyszerűen nagyon édesek. TCG az animéből, játékból stb kivágások, azok is jók.
Kivágott hangok: Ed, Al, Lusto, Gluttony és Rizus hangjai. Kegyetlen, mert egymásra lehet őket pakolni, szóval elmarhul vele a hülyegyerek :D



Értékelés:

Grafika: 10/9 - nekem nem volt vele problémám, kifejezetten kellemes a rajzolása, a színek élénkek, és ugyan nem egy Devil May Cry, de nem is ezt vártam egy verekedős játéktól. Olyan animés :D
Kezelőfelület: 10/6 - Ugyan a joy kiosztása helyén van és könnyű, de néha akad a kép amikor egyszerre négyen leállnak skillezni, ráadásul a skill - mindegy, ki hozza be - egy baromi nagy ablakban felugrik a videójával, és a pályát egy pár pixeles csíkon láthatod.Van, hogy nem a skill maga öl le, hanem az, hogy nem látod, az ellenfél másik tagja farba kapott és kifilézett, mire lement a video. Ez nagyon vacak :(

Játékmenet 10/7:  A scenario remek volt,és a többi pálya is szuper a rengeteg választható pálya miatt. Ettől függetlenül egy a lényeg: leverd az ellent vagy adott időn belül, vagy egyéb határt szabnak meg.

Effektek: 10/7 - egy verekedős játékhoz a legjobb párosítások, ütések, nyögések, stb. Egyedül a skilleffektek már említett hátránya, de amúgy a skill nagyon ötletes lenne :)

Zene: 10/9 - Pörgős, az embert harcba hívja, bár kicsit talán lehetne többféle!
Karakterek: 10/6 - hiába a sok karakter, ha vagy fun vagy lehetetlen némely. Ed túl erős, Armstrong nulla, Winry senki. Ez a három karakter sokat lekap a végeredményből.

Történet: 10/5:  a Scenariok története aranyos, Roy-Rizánál Barry este randit kérne a lánytól, Roy féltékeny, de Rizát végül a fangörljei elviszik, így mindkét pasi hoppon marad. Egy másiknál Gluttony vacsizni megy, Scar befogadna egy kiscicát... Nekem tetszenek ^^



Összességében: Két éve játszom vele, főleg akkor jó, ha van kivel. Leginkább fanoknak ajánlott, mert azért egy kevésbé rajongónak unalmas lehet azért gürizni, hogy megkapjon egy képet a kiakadt fejű Royról, meg ilyesmik :D Fanoknak viszont igazi csemege, lehet yaoiztatni a karaktereket, vagy poénból betenni random pályára 4 (azaz NÉGY) Winryt, és megvárni, míg lebombázzák egymást. Az ember elsírja magát a röhögéstől, mit össze nem sipítoznak :D

Plusz: sok karakter, sok pálya, sok választási lehetőség, extra itemek, képek, hangok, sokféle combo+skill.
Mínusz: Barry, Envy...? Ők hiányoztak, és a karakterek elosztása is sántít. Armstrongra már csak matrózblúz és rakott szoknya hiányzik, mert kb annyit ér, mint egy iskolás lány!
Extrák: képek, hangok és plussz karakterek. Bár kérdéses, egy bizonyos százalék elérése után mi az, ami hiányzik a továbbviteléhez?
Megjegyzés: kikapcsolódásnak remek, társaságba, több joyjal igazán poén, de inkább csak fanoknak. 



10/7

 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett az ismertető. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :) Igyekeztem részletesen, és a következő játékről is már írtam Wordbe :)

    VálaszTörlés