~☆ Theory of Greed ☆~

2009. október 24., szombat

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo ÉRTÉKELÉS

No, nehéz lenne kiszámolni, mennyibe is fájt ez a játék időben, de tegnap egyhuzamban 6 órám bánta, igaz, volt közte MSN is. Ma a végső harcokra, videókra úgy másfél óra ment el, szintén MSN-el. Ami előtte volt játékidő, azt meg nem tudnám megmondani, gépbe 73 óra ment (egy picikével több).

Nehéz értékelni, sok jó, és sok rossz is tarkította, és ahogy az lenni szokott, itt is a vége lett elkapkodva, túlhajszolva.

A másik három játékhoz képest:
Dream Carnivallal nem lehet hasonlítani, teljesen más rendszerű.
Crimson Elixir: teljesen más történet, de a játék motorja tökéletesen ráépül. Zenék, videó és játékminőség, alkímia, extrák, kiegészítők. Mindenképp pozitívum, hisz szebb a rajzolás, játéktér, ráadásul a Crimson remek játék volt. A cica-adoptálás is megmaradt, éljen!
Broken Angel: szerencsére magát a rajzolást nem hozták át, de az elementált fegyókat sem, és ezt nagyon bánom. Viszont, rákunk itt is volt :)


Az egész játék nehezebb, mint az előzőek, bizony kell a potion, az ügyesség, a két vihető karaktert jól használni kötelező, a skillezés, combózás szintén alap.
 Boss nincs túl sok féle, de sima ellenfél annál inkább: kimérák, gengszterek, katonák, alkimisták, úton útfélen belebotlok csapdákba, ügyességi feladatokba, összetett pályák, Sophienak ajándékosztogatás, több státusz pont.
 Egész pozitív lett, de az utolsó pálya utolsó szakasza keveredett a Final Fantasyval (Bosst illetően), a környezet Devil May Cry 3 Finale, még a díszlet is hasonlított a padlótól az égig, és még szemfájdító is volt a rengeteg effektől, amitől az életcsíkom se láttam, ami azért fura.



Grafika: 10/8 - Nagyon jó, a videók tökéletesen követik az első FMA Anime rajzstílusát, a bejátszási beszélgetések aranyosak, és a játékban vihető karakterek is nagyszerűek. A környezet kidolgozottságával se volt gond, eléggé változatos volt.

Kezelőfelület: 10/9 - Ez mindenképpen erőssége a játéknak, ugyanis a rengeteg trükkös ugrás és időzítés mellett is megállja a helyét, többnyire minden fontos belátható. Persze ne feledjük, hogy a kameraforgatás korlátozott, viszont pont elég arra, amire kell, és nincsenek éles kameraváltások.

Játékmenet: 10/7 - 9 pályára van osztva, ami rövidnek nem mondható, annak ellenére, hogy amikkel szeretek játszani, inkább 12 pálya felettiek. Sűrűn ellátva mentési ponttal, ami ellensúlyozza a hatalmas sebződést. A várostérképen keresztül lehet látni, hová tartunk és hogy mire számíthatunk.
 a pályák végén bossok, ez szintén bevett játék típus.
A játéknak kétféle befejezése van, tehát legalább kétszer kell végigmenni.

Effektek: 10/5 - Aranyosak, a játékhoz illenek, a legtöbb adopt a Crimsonból, de! A végjáték effekt-terrorja sokat ront.

Zene: 10/7 - A kezdeti dicséret után a fináléban sokszor idegesítő, vagy depiztetős zene volt, ami lerontja az amúgy passzoló, aranyos bejátszásokat.


Karakterek: 10/9 - a dupla karakterek igazán feldobták a játékot! Nagyon-nagyon sokat segített, ráadásul nem csak színesebb, de izgalmasabb és nehezebb is lett így.

Edward gyors, ügyes, leginkább támadó alkímiája van, találékony. Én rengeteg Vitet pakoltam, így vakmerő lett.

Alnak rengeteg előnye származik a páncélból: a golyók, tűz, áram stb sebzései igen leredukálódnak, 1-es sebzések vagy annyi se, így egy igazi kis tank. Viszont, lomhább, védekező alkímiája jobb, ám, nagyon erős annak ellenére is, hogy Edward kapta az összes stat pontot. Lomhaságát és kevés kitérési akcióját kárpótolja alkímiája: kitudja lőni magát úgy, mint a Shamballában tette Eckhart megtámadásánál. Ötletes! Még kis Al-bombát is tud idézni.

Sophie: Végére megkedveltem majd megutáltam szinte. Aríígatóóból elég 23345435 db is -.-" Miért kell minden lány szereplőnek kis szoknyácskában libegnie és vinnyognia? Miért?! Amúgy voltak aranyos megnyilvánulásai, sőt, határozottan kedves lány volt. Túl kedves.

Roy, Riza és Armstrong: fura, de mindegyik megsérült, míg Ed sértetlen maradt... O_o Roy kicsit gyengécske volt, Armstrong se nagy szám, Riza szintén lesérült, de helytálltak mindhárman.
Ehhez jön hozzá, hogy Ed kinyírt rengeteg bosst, erre valaki az utcán kis késsel megölte ;)

Rose Maria, és két követője: igazán jópofák voltak, bár Mariát és a lila ruhást megették a szörnyik, a megmaradt tudós bosszút állt Eden.


Történet: 10/6  Valamiért a Crimson Elixir története jobban megfogott, Sophie kicsit bosszantó tudott lenni az aríígatóóó-ival. Az utolsó videókon viszont nagyon aranyos volt, és vicces volt, hogy Edet annyira rajongta. Ed még nagyon kisfiú volt, össze-vissza pirult.


Összességében: 10/7 - nehéz szívvel, de lehúztam. A végjáték sokat rontott, szívből sajnálom, de még ez sem rontja le azt, hogy bizony eddig ezt élveztem leginkább, így módosítom: 10/8...


Plusz: a két vihető karakter, a rengeteg harcstílus, ellenfél, pálya, csapdák. A többszörös vihetőség és két féle vég izgalmasan hangzik.
Mínusz: rengeteg hasonlóság más játékokkal, rengeteg felesleges effekt, amitől az ember szeme szúrni kezd.Az elementált fegyverek hiányoztak.
Extrák: a végigjátszás nem elég, egyrészt, új minijátékot kapunk, másrészt, megnyíltak a rejtett ládák.
Megjegyzés: Eddigi legjobb FMA játék, a végső harc sem tud annyit rontani, hogy elmenjen az ember kedve.



Végeredmény: 10/8

Izgalmas játék nem csak FMA fanoknak.


~*~

1 megjegyzés:

  1. Szia ! Arra lennek kivancsi ,hogy sikerult megszereznem a jatekot es ugye azt irja hogy 2-szemelyes . Story Modban is lehet CO-OP ban vinni vagy nem ? és ha igen akkor hogy ?
    Amugy A blogod király :P

    VálaszTörlés