~☆ Theory of Greed ☆~

2009. október 19., hétfő

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo I.rész

Hosszú bevezető, vagy az előző két játék kéne a bemutatásához, de így fejből hosszú lenne őket bemutatni, miközben a PS-ben pörög a 3. Disc. Szóval, belevágok, a postot pedig szerkesztem, hisz nem hiszem, hogy egy nap alatt bedarálom :D Főleg, hogy mellette mást is csinálok.

A játék, az előzőekhez képest sehogy sem akart megérkezni - ugyanis ez az egyetlen game, amire nagyon vágytam, de lehetetlen volt megrendelni. A Dream Carnival egy héten belül befutott Japánból, a Crimson Elixir se volt több idő, Broken Angel pedig ugyan Amcsiktól, de szintén rövid időn belül.
 Ennél más volt a helyzet, két éve vadásztam, de csak használtan bukkantam rá, no meg Pay-Palra volt. Na már most, ha van USD kártyám, nem fogok elbaromkodni egyet újra. Tulajdonképpen megérte várni is, meg nem is, mert a határon megfogták és több, mint egy hónapot vesztegelt, és természetesen felbontották. Nem lett baja, de akkoris.
 A játéknak a videói és zenéje is megvolt, de a kiscsaj benne már előre az agyamra megy :,D Kicsi, tipikus riadt pofikájú, nyávogós hangú, stílusú, extra képességekkel és mindenki őt akarja. Olllllyan  sablon XD


Maga a játék fizikai formája:
 A borító kidolgozott, igényes, szép. Belül fura, erős tintaszaga van, érződik rajta, hogy valóban mostanában nyomtatták. A leírása rendhagyó, mert kihajtható egy óriásposzterre. Mármint, tényleg óriásira. Ez egy jó pont! A lemez maga is szép díszes, jaj! ^^ Viszont, a gerinc meglepő módon papirusz színű, ez is egy kis meglepetés.



 A játékot elindítva rögtön felidéződtek az előző gamek: sok-sok kis indító címke, videó, és a már megszokott, igényes random seyuu jelenléte.
 Ráadásul: az indítás, kezdő panel nem lett túlkomplikálva, ez szerintem plusz pont, mert nincs annál zavaróbb, mikor állandóan ki be lép az ember, mert mindig variálnak. Nos, itt nem, FF-ek mintájára van tulajdonképpen, ugyanolyan kártya kiosztás, ugyanazok a lehetőségek, és még a zene sem rossz.

Apropó, a zene.
 Az openingjét ugyan milliárdszor hallgattam, de itt még nem írtam róla.
A zene az egyik legjobb FMA zene, a video alatta nem problémás, leszámítva néhány sallangot és a már jóóól megismert sablont. Annyira nem zavaró, mert nincs más, az összes animében van egy lány, aki lehetőleg nincs zöbb 18-nál és a főkarakter nevét mondogatja rémülten, majd szája elé kapja a kezét, lábai x-et formálnak, rázoomolnak...aztán fight, lány úgyis el lesz rabolva meg miegymás de valami biztos, hogy éri amúgy fátyolos lelkecskéjét. Mondom, a 200 animém felett és kb 30. játék után már nem hat meg, legutoljára úgy 7 évesen bőgtem ilyeneken :,D

 Visszakanyarodva az openingre: a zene jó, igen, de FMA-nál ez már kötelező. Másrészről, ez az első game, ami NEM az anime egyik OP dalát veszi alapul! Tehát a kedves játékosok, fanok örülhetnek, újabb igényes FMA OP. Maga a videó is anime stílusú, tehát akár elmehetne az első anime filler részének, vagy kiegészítőjének, esetleg OVA-nak, mint az előzőek is. Sőt, már elagyaltam a dolgon, hogy a videóit összerakván ova-t készítek belőle, de sajna annak nincs értelme, mert a játékon belül derülnek ki a fő dolgok...


A kezdés biztató, ám rögtön ismerős zene! A Crimson Elixir stílusa a játék maga, a videók, mindenféle beállítás, kezelő panelek, kiegészítők, tehát az elődökből a jobbik. Sőt: a könyvek meg a lapozás hangja, a hozzá beszúrt kiegészítő zene, ami jó is, meg nem is. Jó abból a szemszögből, hogy a Crimson Elixir volt eddig a kedvencem és jó nosztalgiázni, de kicsit kiábrándító, mikor rájövök, jaj, most nem az jön, mint abba a játékba, ez egy másik.

 A 2-es játékhoz viszonyítva viszont egyértelműen pozitív, mert a két előzőből a Crimson volt igényesebben felépítve. Gondoljunk csak a Broken Angel teremtményeire: néhol olyan színek voltak, meg apró hibák, hogy sikítva röhögtem, meg menekültem előlük :D Itt kicsit kidolgozottabb.

Másik közös, bár ez már rendszeres: a párbeszédek nem videós formája, nos, itt is a seyuuk hangját élvezhetjük, amit egyáltalán nem kapkodtak el, nekem meg ez fontos pont, ha itt bukik a játék, a végelszámolásban is biztosan egy pontot esik. Láttam párszor, hogy csinálták a játékokat, hát, le a kalappal!
 A párbeszédeknél a karakterek rajzolt alakjait láthatjuk, a hangulatuktól függ, milyen a rajz. Ugyanazok a jól ismert figurák, akiket úgy szerettem.



Maga a játék.
 Elsőre nyomtam mindent, hogy tudjam, mire mi, de itt is tartogatott meglepetést: egyrészről, értelmesebb elhelyezést kaptam bizonyos funkciók, másrészről, Ednek más skilljei és comboi vannak.

Nyíl, bal - A térkép sajnos rosszabb, kevésbé segít, de azért értelemszerűen megoldható, és egyik nyilacska mutatja, de! Nem megy ki képernyő sarokba, hanem ráhúzódik teljesre, és olyankor csak áll a karaktered.
Nyíl, jobb - Az ellenfeleket viszont kiteheted indexre, ez hasznos, mert látom, merre jár az idióta öcsém, merre vagyok én, és honnan támad az ellen. Tényleg nagyon hasznos, ha az ember nem akar nagyon meglepődni.
Fel és Le nyilacskák: karakterváltás... mert ilyen is van! És én erős pozitívumnak mondanám, hogy Al is vihető karakter, sőt, végre úgy érzem, igazi csapatmunka kell néhol!


 Legelső, amin néztem, mint a gyerek az új játszótérre:  égett egy városrész, ahol egy kislány bent rekedt (mert mindig a kislányok, ehhe, macival, meg bőg, anyuka meg túloldalon nyög, bőg, nyekereg) és Eddel lehetetlen lett volna érte menni, meggyulladnék X]
Itt jött az, hogy Alra lehet váltani azzal a két bizonyos nyilacskával ^^ Őt meg nem sebzik a lángok. A kislány anyukája adott egy itemet is, és innentől bármikor válthattam a két karakter közt. Nagyon tetszik ez! Később ráadásul kell is váltogatni, bizonyos helyeken csak Ed, vagy csak Al képes átmenni. Ha már ott jár, kiment egy kiscicát is, ezt is ismerem már előzőekből, hiányozna, ha nem így lenne! Az is feltűnik, hogy a cica ugyan eltűnik a dobozból, de a rejtélyt kétféleképpen lehet megoldani: egyrészt, ha Al unja magát, nyávogást hallunk a páncélból :P Másrészt, bemegyünk Equipmentbe, Accesorryk, és ott is a cicus ;) Egész jó statokat oszt le, Al, igazán befogadhatsz még macsekokat :)

 Hamar jönnek persze az ellenfelek, amik mintha fejlődtek volna, ugyanis sokkal erősebbek :) No persze a kezdés itt is 1-es szinten van, és igencsak kell ügyeskedni, hogy ne halljak. Eddig sose tettem Vit-re, most viszont azzal kezdtem, hogy kicsit feljebb tornásztam az életpontokat.
 A városi mászkálások során itt is lehet bizonyos kincsesládákat találni, vagy áttranszmutálható dolgokat. Kicsit mintha kevesebb lenne, talán ez is nehézségi fok? Bizonyos helyekre itt is trükkösen lehet csak eljutni, és igen, ezek nehezek általában, jobban kell tudni kombinálni.
Van hely, ahova kell Alt hívjam, és bizonyos combo paranccsal megkérjem, tartson bakot és dobjon fel. Ezek sokat lendítenek a játékon. Maguk a híres PS-gombok mind-mind használatban vannak, van, amivel ugrok, ütök, gurulok, alkímiázok és combokban lehet fokozni, pl gurulás helyett cigánykerék, szaltó vagy nagy skill. Hihetetlen, de rengeteg mindent tud a játék, mintha az előző kettőből merítene.


 Utamon belebotlottam a fruskába, az ott sikítozott, majd menetrendszerűen előjött valami csúcsszuper képessége, de megrémült meg különben is a képesség random kerítette hatalmába kis gyenge testecskéjét, hát beájult, Edék meg PONT jókor, jó helyen, és elpancsolták a csúnya gonosz rosszfiúkat. Továbbra is sablon a csaj minden létező lélegzetvétele, én sose fogom az ilyeneket fanolni. És, mit ad isten, persze Winryvel rögtön puszi pajtik lettek, de legalább egyszerre egy időben nyávognak és nem külön, az még idegesítőbb lenne.
Egy templomba kerülök, mentési pont, amire lecsapok, mert előtte valahol messzebb volt, egy autó körül. Szóval, messze.


 Összeszedem a ládákat és menekülök kifelé, mert Winryék is ott vannak D:
Első, amit elszenvedtem, az egy öt perces Winry meg másik libus párbeszéd, aztán rácuppantam KÖR-re, hogy okokokokOK, haladjunk :D
 Kaptam egy várostérképet 4 kis helyes pöttyel, különböző színűek. A legszélsőt választottam balfelé, és egy raktáráruház elé jutottam. Ott elcsépeltem a népet, de ijedtemre, a raktárba lépve 1-es számot jelzett a mapname. Ez annyit jelent, hogy valószínűleg 2-3-4 vagy több szintes küldetés lesz.
 Bent hatalmas dobozok, ketrecek, daruk és még szörnyűbb ellenfelek, elsőre kapkodtam is a fejem meg MSN-eztem.


 Az ellenfelek közt a sima kardosok nem vészesek, leszámítva hogy a legrosszabbkor, tök váratlanul állítanak az emberbe kardot, és persze mire előhozom a mapinfót, körbevesznek.
Ennél rosszabbak, de sokkal, az alkimisták, ők hasonlítanak a 2-es gameben megismertekkel, csak itt nehezebbek - én a játék kidolgozottságát egyenesen arányosnak találom a szint nehezítésével, de nem baj, az elején kell hozzászokni és sokat püfölni, hogy legyen elég gyógyüveg a bossokra :,D
No, az alkimisták minden jót küldenek az emberre, és fürgék. Üldözöm őket, elfutnak, de ha közel érek és ütnék, villámgyorsan lecsűrnek egy pofont, többnyire valami fegyverrel. Nem mókásak, mert mindig többen nyüzsiznek egy téren belül, ezáltal amit üldözök, az lefoglal, a többi három meg nyugodtan lealkímiáz. Alt beszoktam állítani közéjük, én meg szúrkálom őket földtüskékkel, ha már alkimista Edward is :)

Vannak alkimista-félék nagy hammerekkel, hm, ők nagyon nagy védelmükkel fordítottan arányosaK. kicsit sebződnek, nagyokat zúznak.
 Skera végig, térképen megpróbáltam belőni, hol is lennék. Egy helyen látom, sehogy se jutok át kapcsolóhoz, és teljesen véletlen nekiláttam a fal mentén lévő pár centis párkányon osonni. Tehát, Eddel végigmásztam a párkányon, indítottam a szállító szerkentyűt, átváltottam Alra, és vele ráugrottam a kis lapra, ami Edhez vezetett. Persze kincsesládák a nagy rakományok tetején, trükközve elérhetőek. Alkímiázva pedig poénosakat lehet ugrani egy katapulttal. Ötletes! Nehezen kivergődtem a dobozdzsungelből, kint épp nézelődtem, mikor 4 kis repkeráló akármi leölt :D Mentési pont a templomban :,,,,,,,,,,,,,,,D


 Az igazi kínzás Winryék párbeszéde, szóval ujjam rászáradt kb a KÖR-re.



Másodjára ma vittem, szóval MSN nukusz, és így hamar lerongyoltam a 2 raktárépületet, közben megidéztem Alkímiával Arakawát, aki segített leölni a csúnyákat a pálya végén. Kösz, nyanya. Ha már legyilkoltad Rizust, legalább ennyit megtehetsz ^^"
 Mentési pontért kb öltem, mikor megláttam. Szószerint.
Most éppen az utolsó épületből mászok ki, ami tovább tenyésztette magának a plusz pontocskákat.

A raktár egy helyen le van zárva, és a zár másik oldalról nyílik. Néztem is már térképen, mit csinálok majd ottan D:
 Hát, Al megjegyezte csendesen, hogy bátyó, átférsz a szellőzőn :)
Azaz, kúsztam egy szellőző-félében, de előtte Edward hatalmas hisztit csapott. Jó megoldás volt! Kint kaput nyitottam és kiengedtem idióta öcsém.
 A raktárból kilépve volt egy csatorna, oda lemásztam, és mentési pont is akadt.

Csatornában itt is ember, akivel lehetett beszélni, kár, hogy nem értettem.
Trükközések itt is kellettek, ráadásul több kis alkímiázható tárgy, lépcsők variálása, a csatorna vizének pedig van sodrása, tehát Edwardot elsodorja szép lassan, ha nem vigyázok.
 A csatorna is pár szintes, hát elkóborlok mindenfelé, nézelődök, ellenfelek többször támadnak, de nem olyan vészes. Egy helyen igen jó megoldással lehet csak átjutni, a csatorna egyik végén létra,(és mentési pont) ami látszólag sehová sem vezet, de ferde ugrással rámpákra lehet ugrani, és a párkányon még ládikák is vannak. Sejtem, hogy Alt nem hagyhatom hátra, de próbát megér alapon már mennék is tovább, ámde kis játék közi video, ahol Ednek eszébe jut. Visszalépek a kupacba hordott vashoz, abból pedig Alnak is csinálok létrát. Így már rendben van, a következő raktárhoz jutok, de előtte egy férfival beszélek, figyelmeztet.
 Bent nehéz feladvány, elmozdítok ugyan egy kart, no de sehogy se jutok át, hiába lövök ki Edet és egyebek. Visszamászok csatornába, egyik raktárnál ugyanis mintha lett volna egy hely, ahol nem jártam, és a csatorna is közbevág, jó az iránya. Bácsikát is találok, azzal is beszélek. Visszafelé könnyű, mentek azért, és a raktár mögött találom magam. Belépve a térkép lezárt részére kerültem, állapíthatom meg, és az előző helyen elindított felvonóba szállok, feljutok dobozokra, karaktert váltok, hozom Alt is. Ellenfél sok, alkímia jó, sok a tárgy hozzá.
 Sajna Al nem túl jó szolga-karakter, de nagyobb a védelme az enyémnél.

Egy helyen a pálya vizes, és mellette a vezeték szakadt... Váltok Alra, és Ednek készítek egy létrát, majd visszaváltok, átmászok, és mielőtt a raktárból kijutnék, sok ellenfél támad. Trükközbe feljutok egy újabb sor dobozra, és ismét alkímia, párkány kombinációval két rejtett ládát is kinyithatok. 

Kint Bosst, vagy rosszat sejtető zene, hiszen mint előrébb írtam, sok elem megegyezik az előző játékokkal.

 Végig, az utcán lefagyasztott katonák, de élnek. Mindegyikkel lehet beszélni, egyik ajándékot is ad. Allal is bepróbálkozok, de másodjára nem ad, nyilván :D
Mentési pont, szóval tényleg valami komoly lesz.



Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése