~☆ Theory of Greed ☆~

2009. október 24., szombat

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo IV.rész

VII. Throught The Line


Találkozás Royékkal, óvatosságra intenek.
 Nem csoda, innentől tankokkal van tele minden pálya és különleges kiképzésű katonákkal, akik nagyon fürgék, pontosak, és rengeteg gránát stb van náluk.
 Tulajdonképpen az a feladat, hogy végig kell rongyolni ezeken a szakaszokon, ráadásul néha lehet szerezni kis járműveket, amivel könnyebb rombolni.
 Al és Ed is új képességeket szerzett, itt is kell beszélgetni az emberekkel, és Al megint talál egy kiscicát. Ez most tarka, és máshogyan nyávog. Hm, lesz mit odaadni Sophienak.

 Szerencsére, nagyon sűrűn vannak a mentési pontok.
 Egy ilyen után újra megjelennek kedvenceink, a robotrákos hármas:  Rose Maria és két segédje.

  
Boss: Nehéz, mert Alt kilapítják és elején nem is lehet tudni, mit kell csinálni. Kiderült, hogy állandóan futni kell előle, a városon át, ráomlasztani hidakat, alkímiázni fegyókat és lehetőség szerint minél többször hammerrel ütni-vágni.
B-Rank, 5 stat pont.

 
Templom.
Most nem csináltam ebből problémát… Odaadtam minden cuccom Sophienak, aki cserébe adott stat pontokat meg belémszeretett stb. Haláli, hogy randiznom meg udvarolnom kell egy játékban. Sőt, egy szivecskét is kapott. Ami aranyos volt, az az, hogy Ed tortát sütött neki.

Valdolla térképén megint új pötty jelent meg, ezúttal a központban.



VIII. Old Castle – B

Ugyan kastélynak kastély, de az előzőnél jóval macerásabb.
 A már megismert ágyúk, tankok támadnak és olyan katonák, akiket vagy 30-szor kell ütni, hogy nyugton maradjon, a pályákon már csapdák, gyúlékony anyagok, rengeteg új fegyver, tárgy.
 Már tudunk alkímiával előhívni Arakawát, kicsi Alt, kicsi Edet, mindenfélét!
 
 Néhány szakasz szinte játszhatatlan, állandóan lőnek, hatalmas sebzések, és Sophit is támadják, ő meg olyan ostoba, hogy seperc alatt meghal sajnos. 
 Bent, a kastélyban nehéz fejtörők néhol, de megoldhatók. Elsőre biztos pánik jön az emberre, de kis rohangálással minden rendben.

BOSS:  Meg sem lepődtem, mikor harmadjára is megjelent a három jómadár a géprákkal.  Nem volt vészes, bár beújított kis minitankokkal is. Azokat elcsépelve lehetett pl bombát gyártani.
Győzelem után bementünk egy vörös kőhöz, amit megkaparintott a Mustangot nem is olyan régen megtámadó szőke férfi, és elrabolta a kislányt is.

 Rövid videó, amiből megtudjuk, hogy Sophieba tolta a követ, aki valami szörny lett.  Rose Mariát és társait az ő szörnyecskéi tépték szét…

Valdolla térkép, újabb pont, de már csak Winry búcsúztat, és olyan síri a hangulat.



Velza Shrine
IX. The Last Batle


Szeles, tüzes elementtel támadó ellenfelek közt kell végiglavírozni. Itt is pár trükkös megoldás, illetve, minden feéle-fajta remek megoldás, sokféle alkímiázható tárgy, harcmodor, fegyver…
 A sokadik bossunk pedig a copfos leányzó.
 Nem nehéz, felváltva kell Allal és Eddel is játszani.
C-Rank, 4 státuszpont.
Kisvideó, a copfos meghalt
Mentés, most is.
 Következőkben ismét erősen hasonlít a Devil May Cry és Legacy Of Kain játékokra. Azon se lepődtem volna meg, ha szembejön Janos vagy Kain.
 Sok helyen mentési pont, egy útvesztő pedig a már sokat emlegetett DMC, onnan is a 3. része…


 Innentől eldurvulnak a pályák: az eddigi technikákat mind alkalmazni kell, csak ügyesebben, okosabban, a pályák mind-mind két részre osztottak, és egy-egy kapcsoló van, amire külön-külön kell ráállni.
  Az sem mindegy, melyik kapcsolóra, ráadásul mindkét karakternek más-más képességei vannak, így nem mindegy, melyik pályaszakasznak vágunk neki, no meg a másik karit maradásra kell bírni. 
  Tényleg nem könnyű, főleg az időzítettek, egyetlen másodperc alatt kell valahol elugrani és egy létrában megkapaszkodni, a ládák szinte elérhetetlenek, hú, tényleg nehéznek sikerült! Elvileg egy toronyban rohannánk felfelé, néhol az előző szakasz ládáit egy következőről átvezető titkos átjáróval lehet kinyitni.
 Nehézre, fejtörősre sikeredett, nagyon lehet élvezni, bár a megoldásokat két másik játékból ismerem, ami azért meglepett.

72 óra ment a gépbe – ebben benne van a rengeteg MSN-ezés, két vacsora készítés és egyszer elfelejtettem a PS-hez nyúlni, de attól függetlenül, csak a mai nap 6 órán át vittem, ami rengeteg, és kész, nincs tovább. Minden mentési pontnál azért mentem csak tovább, mert ó, most biztos végjáték…
 Dehogy…! Ha vége is lesz, az biztos 10+21 videóval lesz, én meg itt ülök zombi mód reggelig. Ha nem lesznek hatalmas táskák a szemem alatt, folytatom délután…

 

Folytatás:
Valóban, végjáték következett, és bizony ezt éjjel nem vittem volna, még a végén bepisilek ijedtemben…
 Első körben, egy Devil May Cry szakasztott mása helyzet, amin vajon miért, de nem is döbbenek le. DMC3 végjátéka ugyanilyen felépítésű volt, de most nem ez a lényeg.

 Sophiet meglátjuk, megszállva, szóval dühöng és valaki irányítja, Ed pánikol.
 Első harc lényege, hogy Sophiera azok a Bölcsek Köve oszlopok vannak hatással, azokat kell szétütni, mielőtt elszívják az erejét. Igen ám, de a lány közben egyfolytában bántiz, és a megoldás az, hogy Edet hagyni neki, hagy játsszon vele, Allal pedig ütni a szobrokat, főleg, hogy három elementál is megidéződik, amit csak Al tud ütni komolyabb sérülések nélkül. Ha nem sikerül,  Game Over.
 
 Ezután következett egy olyan Boss, ami miatt lényegében a játék leírta magát.

Sophieból kiválik a kő, helyette a placc közepéből előbb kinyúl egy csontváz kéz, majd szép lassan, derékig kijön valami elrothadt szörny, aki szakasztott olyan, mint Seprioth – csak oszlófélben. 
A haja, szárnya… eh, sok játékkal és szörnnyel volt szerencsém, de ez ritka gusztustalan és hátborzongató lett, és nem voltam képes elvonatkoztatni a ténytől, hogy ez Seprioth.


 Aki játszott hasonlóval, mint a Blood Omen, Devil May Cry, vagy a sorozatok bármelyikével, tudhatja, turpisság van egy-egy bossnál. No, FMA-nál ez többszörösen igaz.

 A pálya kör alakú, körülöttem pokolbéli fények – magyarul, nem látni semmit – és 3 sziklára lehet fellépcsőzni.
 Az első az, hogy semmi sem sebzi a bestiát, és olyan értelmetlen kacatokat találok, mint dobócsillag… Bárd… Fejsze. Hajam kihullott.
 Próbáltam ráugrani, vagy Edet betenni ágyúzni, de csak 0-sebzésekkel kilőtte a tárakat.
 Tudni kell, hogy az ágyúk nem végtelenek: alkímiával sem lehet túl sokat tölteni, és a szörnyellának hihetetlen sok csíkja van: lilával kezd, aztán lesz kék, zöld, sárga, narancs és piros. Nos, ezt 20-as sebzésekkel, full tökéletes lövéssel sem lehet levinni, főleg, hogy csak a fején sebződik, és egyfolytában támad, kapálózik – védi a fejét.

 Még a rossz fokozása, hogy olyan szinten sok lett a villódzás a rengeteg skillje miatt, hogy megfájdult fejem-szemem, pedig ilyen sose volt. Tényleg.
Asszem’ ha ettől nem lettem idegbeteg, soha, semmitől nem leszek az, kb minden potsot elhasználtam, mert bizony állandóan bánt, és egy skillje 70-eket farag ki belőlem, ntehát az úgy 4-7-szer 70es sebződés.
 
Kértem egy újrajátszást, Edet hagytam játszani a lánnyal, leromboltam kavicsokat, videót átugrottam és repesztettem ágyúzni. A kb 600 lövedékből minimum 550 talált, és így is nyamvadt csíkja maradt. Hajam téptem és nekiálltam dobócsillaggal és hasonlókkal, szinte kinevetett…
 (azt meg sem említettem, hogy hasán van egy szem, egy száj, és néha megesz, amúgy meg hányni is tud, olyankor tojásokat, amik kikelnek és ronda dögök lesznek belőle.)
 A tojásokat átlehet alakítani időzített bombává. Dobálhattam, tojt rám (szó szerint), hát reméltem, utolsó reményem, hogy a Broken Angeles taktika megment: ha már éhes, egyen bombát.
  
Taktika: mikor hány, tojást átalkímiázni, felvenni a cumót, és rohanni, mivel veszettül kalimpál ilyenkor és persze 5-ből 4 alkalommal kiveri a kezedből.  Mikor siker, falazni, amit egyetlen kis tüzes takonnyal elmos, de azért csak kitartóan álljuk a sarat. [mellesleg, Al ilyenkor szokott idegelni azzal hogy megmerészel halni]
 Végül, nagy-nehezen sikerrel a szájához tettem a bombát, erre beszívott engem is. Mindkettőnknek fájt…
 Egy idő után sikerült én kint maradjak, ő pedig megette a bombát. Robbant egyet és lám, a szeme világít. na, gyorsan a fejszéért rohantam, addigra kialudt… innen jó öt perces rohangászás volt, mire etettem, majd a szemét ütöttem ki és vééégre meghalt.
 
Ha azt hittem, ennyi, Fin, nagyot tévedtem.
Sophie és az a szörnyeteg neki kezdett arigatózni, amitől a falat kapartam kínomban, aztán a nő (amúgy az volt, kiderült a végén…) elpusztult, magával cipelve a pokolba vagy bárhová a közben városra szabadított szörnyikéket.

 
És! Továbbra sincs vége.

Sok kis videó, és persze nem tudom, mi a helyzet.
 Armstrongék kisebb-nagyobb sérülésekkel megúszták, de Edet az utcán leszúrja az a tudós, aki a zöld egyenruhás férfi volt Rose Maria robotjában. Ed meghalt, ám Sophie feltámasztotta. Az eddigi talán leghülyébb videó, szállnak a felhők közt meg elmosódott hangok, és Ed feltámad, sophie viszont kimerül. Üveges szemekkel ül, Ed üvöltözik. Én is azt hittem, meghalt…
 
BOSS Fight

A főhadiszállás felé Bradley felidegesíti a két Elricet és fight
 Eddigi legesélytelenebb harc: amit alkímiázok, egy kardvágással lerombolja és kb annyi élete van, mint a Sephripth-féle rémnek, csak épp ezt még annyira se lehet sebezni. Azért ott ütöm, ahol érem, ám olyan gyors, hogy csak csíkok látszanak belőle.
 Leverek egy csíkot, mire Armstrong jön és kiüt K.O.-ra. Megjelenik Roy is és szidnak, hogy Führer Taissa így és úgy, hogy van képem bántani.
 Ezután újabb adag videó, köztük Roy-Riza a kórházban beszélgetnek, nagyon kis aranyosak.

A legvégén Sophie a kórházban a cicát simogatja. No akkor most ez happy ending, vagy normal ending? Úgy hallottam, két féle befejezése van.


Kaptam egy Tag Battle-t, ami most, így több órás kockulás után nem érdekel.
Extrák közt sok kép, de 80 vagy mennyi hátravan, és hiányzik egy videó is. (gondolom a másik endingé).

 Szép volt, nagyon jó volt, de a remek értékelést a Final Battle Final Fantasyja DMC-be oltva nagyon megtépázta. Kár volt érte!


~*~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése