~☆ Theory of Greed ☆~

2009. november 3., kedd

Nyakig a miszóban

Nyakig a miszóban
Könyv, 256 oldal, puhakötés, újszerű, ár: Tacskóban 300 FT-ért vágtam magamhoz :)
Író: Rjú Murakami
Japán pszichothriller

A könyvet megjelenésekor igencsak megbámultam - akkoriban divattervezőnek tanultam, és még poénkodtunk is a japán öltözködéssel - majd egy akkori barátnőm, Ayame megvette. Én csak most, a Tecskó áruházban, mert 300 Ft-ért mindenképp megérte.

A könyvet a 3. fejezetnél leraktam, engem a főszereplő, amcsi Frank idegesített. Egyszerűen agyamra ment.
 Rika lehívott vendégségbe, no, vonatútra vittem kivégezni a könyvet. A végére határozottan megszerettem, de mostanában nem fogom újraolvasni, az tuti. Kicsit agyzsibbasztó. Rika is kivégezte...


Könyvről: egy japán fiatalember, Kenji a sexiparban dolgozik, külföldieknek idegenvezető: elviszi őket olyan helyekre, ahol "szeretetet" kapnak. Nos, egyik Frank nevű ügyfelével valami nem stimmel. Az arckifejezése, viselkedése... Úgy minden bűzlik vele kapcsolatban.
 Emellé még, a városban sorra történnek a gyilkosságok.
Frankkal összefüggene?
Naná.

Kissé brutális, borzalomkeltő, naturalisztikus, véres és... elgondolkodtató :) A felszín alatt ott a regényke rövid mondanivalója, miután a sok szemetet lehámoztuk: Japánról egy igen éles kritika (vagyis inkább a japán fiatalokról) és egy kis bepillantás a szexipar egy-két szeletébe. Fizetett randevúk, estébé.

Aki egy komoly, mély tartalmú regényre éhezik, ne ezt olvassa.


Értékelés:

Borító: 10/6 - nekem kissé erőltetett, bár a borító összességében szép.
Olvashatóság, külsőleg: 10/6 - egész jól lehet olvasni, a lapok nem látszanak át és kellemes tapintású, illetve a betűtípussal sincs probléma.
Olvashatóság, mint történet: 10/4 - Nem ezt fogom olvasgatni unalmas perceimben.
Maga a történet: 10/5 - sok benne a sallang.
Karakterek: 10/5 - nem voltam elájulva egyiktől sem. Kenji kissé jellemtelen, tutyimutyi, Frank egy szörnyeteg, stb.
Összességében: 10/5 - nem egy nagy eresztés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése