~☆ Theory of Greed ☆~

2009. október 25., vasárnap

Új kinézet

Nem állítom, hogy PS művész vagyok, de szerettem volna valami Halloweenes kinézetet a blogomhoz. Találtam magyar nyelvű PS-t, pár brusht, és ez lett az eredmény.
 a kép egy artbookban volt, PS-el átszíneztem a kockákat, kicsit erősítettem a színeket, néhány vackot beszúrtam. Ennyi ebből a programból nekem bőven elég. 
 Télig valószínűleg ez lesz :)


~*~

2009. október 24., szombat

Dragon Half

Dragon Half (ドラゴンハーフ)





1993-as, 2 részes OVA, 30perc/rész.
Az animéről - pontosabban a mangájáról - jó hat éve hallottam először, egy akkori barátném nagy kedvence volt és állandóan ezzel fárasztott, Később átragadt rám, és megnéztem a doukat, amiket ebből rajzolt, majd jött pár AMV, a zenéje... De az animét csak egy napja néztem rendesen végig.
Megérte :)

Szereplők:
Mink - a félig sárkány, félig ember leányzó, vörös hajjal, telt keblekkel, szarvakkal, farokkal és szárnyakkal. Szerelme az épp slágerlistákat és sorozatokat vezető Soucer nevű srác - amúgy mindenki őérte rajong. Szeretné, ha eljutna egy koncertjére, ehelyett azonban megcsókolja véletlenül a fiút, párbajban pedig legyőzi.
Soucer: szőke haj, igazi herceg stílus, minden leányzó álma a királyságban. Remek harcos, miegymás.
Lufa: Mink egyik barátnéja a falujukban. A leány elkísérti a városba.
Shiva király: A király, aki igen különös... kiirtaná a sárkányokat, de ő is egy félig emberrel házasodott anno: egy nyálkával, aki megitta az ember italt, és ettől nő lett. Lányuk is született, Vina, aki nyálka lett, de kitanulta a sötét mágiát, és emberré vált.Megöletné Minket, az apját, hogy ő vegye feleségül Manat. (aki sárkány)
Mana: Mink anyja. Sárkány :) Elcsábította a híres kardforgatót, ő lett Mink apja...
Damaramu: komikus figura. Nagy lovag de nagyon kicsi az agya és hiába ereje, ha esze semmi...
Dug Finn: kis ördögfióka, végső mérkőzést vele vívja Mink...

Aranyos, vicces anime, néhol annyira fájdalmas poénokkal, hogy az ember sírva fakad. Nincs se füle, se farka, és nagyon rövid, de jó. 





Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo ÉRTÉKELÉS

No, nehéz lenne kiszámolni, mennyibe is fájt ez a játék időben, de tegnap egyhuzamban 6 órám bánta, igaz, volt közte MSN is. Ma a végső harcokra, videókra úgy másfél óra ment el, szintén MSN-el. Ami előtte volt játékidő, azt meg nem tudnám megmondani, gépbe 73 óra ment (egy picikével több).

Nehéz értékelni, sok jó, és sok rossz is tarkította, és ahogy az lenni szokott, itt is a vége lett elkapkodva, túlhajszolva.

A másik három játékhoz képest:
Dream Carnivallal nem lehet hasonlítani, teljesen más rendszerű.
Crimson Elixir: teljesen más történet, de a játék motorja tökéletesen ráépül. Zenék, videó és játékminőség, alkímia, extrák, kiegészítők. Mindenképp pozitívum, hisz szebb a rajzolás, játéktér, ráadásul a Crimson remek játék volt. A cica-adoptálás is megmaradt, éljen!
Broken Angel: szerencsére magát a rajzolást nem hozták át, de az elementált fegyókat sem, és ezt nagyon bánom. Viszont, rákunk itt is volt :)


Az egész játék nehezebb, mint az előzőek, bizony kell a potion, az ügyesség, a két vihető karaktert jól használni kötelező, a skillezés, combózás szintén alap.
 Boss nincs túl sok féle, de sima ellenfél annál inkább: kimérák, gengszterek, katonák, alkimisták, úton útfélen belebotlok csapdákba, ügyességi feladatokba, összetett pályák, Sophienak ajándékosztogatás, több státusz pont.
 Egész pozitív lett, de az utolsó pálya utolsó szakasza keveredett a Final Fantasyval (Bosst illetően), a környezet Devil May Cry 3 Finale, még a díszlet is hasonlított a padlótól az égig, és még szemfájdító is volt a rengeteg effektől, amitől az életcsíkom se láttam, ami azért fura.



Grafika: 10/8 - Nagyon jó, a videók tökéletesen követik az első FMA Anime rajzstílusát, a bejátszási beszélgetések aranyosak, és a játékban vihető karakterek is nagyszerűek. A környezet kidolgozottságával se volt gond, eléggé változatos volt.

Kezelőfelület: 10/9 - Ez mindenképpen erőssége a játéknak, ugyanis a rengeteg trükkös ugrás és időzítés mellett is megállja a helyét, többnyire minden fontos belátható. Persze ne feledjük, hogy a kameraforgatás korlátozott, viszont pont elég arra, amire kell, és nincsenek éles kameraváltások.

Játékmenet: 10/7 - 9 pályára van osztva, ami rövidnek nem mondható, annak ellenére, hogy amikkel szeretek játszani, inkább 12 pálya felettiek. Sűrűn ellátva mentési ponttal, ami ellensúlyozza a hatalmas sebződést. A várostérképen keresztül lehet látni, hová tartunk és hogy mire számíthatunk.
 a pályák végén bossok, ez szintén bevett játék típus.
A játéknak kétféle befejezése van, tehát legalább kétszer kell végigmenni.

Effektek: 10/5 - Aranyosak, a játékhoz illenek, a legtöbb adopt a Crimsonból, de! A végjáték effekt-terrorja sokat ront.

Zene: 10/7 - A kezdeti dicséret után a fináléban sokszor idegesítő, vagy depiztetős zene volt, ami lerontja az amúgy passzoló, aranyos bejátszásokat.


Karakterek: 10/9 - a dupla karakterek igazán feldobták a játékot! Nagyon-nagyon sokat segített, ráadásul nem csak színesebb, de izgalmasabb és nehezebb is lett így.

Edward gyors, ügyes, leginkább támadó alkímiája van, találékony. Én rengeteg Vitet pakoltam, így vakmerő lett.

Alnak rengeteg előnye származik a páncélból: a golyók, tűz, áram stb sebzései igen leredukálódnak, 1-es sebzések vagy annyi se, így egy igazi kis tank. Viszont, lomhább, védekező alkímiája jobb, ám, nagyon erős annak ellenére is, hogy Edward kapta az összes stat pontot. Lomhaságát és kevés kitérési akcióját kárpótolja alkímiája: kitudja lőni magát úgy, mint a Shamballában tette Eckhart megtámadásánál. Ötletes! Még kis Al-bombát is tud idézni.

Sophie: Végére megkedveltem majd megutáltam szinte. Aríígatóóból elég 23345435 db is -.-" Miért kell minden lány szereplőnek kis szoknyácskában libegnie és vinnyognia? Miért?! Amúgy voltak aranyos megnyilvánulásai, sőt, határozottan kedves lány volt. Túl kedves.

Roy, Riza és Armstrong: fura, de mindegyik megsérült, míg Ed sértetlen maradt... O_o Roy kicsit gyengécske volt, Armstrong se nagy szám, Riza szintén lesérült, de helytálltak mindhárman.
Ehhez jön hozzá, hogy Ed kinyírt rengeteg bosst, erre valaki az utcán kis késsel megölte ;)

Rose Maria, és két követője: igazán jópofák voltak, bár Mariát és a lila ruhást megették a szörnyik, a megmaradt tudós bosszút állt Eden.


Történet: 10/6  Valamiért a Crimson Elixir története jobban megfogott, Sophie kicsit bosszantó tudott lenni az aríígatóóó-ival. Az utolsó videókon viszont nagyon aranyos volt, és vicces volt, hogy Edet annyira rajongta. Ed még nagyon kisfiú volt, össze-vissza pirult.


Összességében: 10/7 - nehéz szívvel, de lehúztam. A végjáték sokat rontott, szívből sajnálom, de még ez sem rontja le azt, hogy bizony eddig ezt élveztem leginkább, így módosítom: 10/8...


Plusz: a két vihető karakter, a rengeteg harcstílus, ellenfél, pálya, csapdák. A többszörös vihetőség és két féle vég izgalmasan hangzik.
Mínusz: rengeteg hasonlóság más játékokkal, rengeteg felesleges effekt, amitől az ember szeme szúrni kezd.Az elementált fegyverek hiányoztak.
Extrák: a végigjátszás nem elég, egyrészt, új minijátékot kapunk, másrészt, megnyíltak a rejtett ládák.
Megjegyzés: Eddigi legjobb FMA játék, a végső harc sem tud annyit rontani, hogy elmenjen az ember kedve.



Végeredmény: 10/8

Izgalmas játék nem csak FMA fanoknak.


~*~

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo IV.rész

VII. Throught The Line


Találkozás Royékkal, óvatosságra intenek.
 Nem csoda, innentől tankokkal van tele minden pálya és különleges kiképzésű katonákkal, akik nagyon fürgék, pontosak, és rengeteg gránát stb van náluk.
 Tulajdonképpen az a feladat, hogy végig kell rongyolni ezeken a szakaszokon, ráadásul néha lehet szerezni kis járműveket, amivel könnyebb rombolni.
 Al és Ed is új képességeket szerzett, itt is kell beszélgetni az emberekkel, és Al megint talál egy kiscicát. Ez most tarka, és máshogyan nyávog. Hm, lesz mit odaadni Sophienak.

 Szerencsére, nagyon sűrűn vannak a mentési pontok.
 Egy ilyen után újra megjelennek kedvenceink, a robotrákos hármas:  Rose Maria és két segédje.

  
Boss: Nehéz, mert Alt kilapítják és elején nem is lehet tudni, mit kell csinálni. Kiderült, hogy állandóan futni kell előle, a városon át, ráomlasztani hidakat, alkímiázni fegyókat és lehetőség szerint minél többször hammerrel ütni-vágni.
B-Rank, 5 stat pont.

 
Templom.
Most nem csináltam ebből problémát… Odaadtam minden cuccom Sophienak, aki cserébe adott stat pontokat meg belémszeretett stb. Haláli, hogy randiznom meg udvarolnom kell egy játékban. Sőt, egy szivecskét is kapott. Ami aranyos volt, az az, hogy Ed tortát sütött neki.

Valdolla térképén megint új pötty jelent meg, ezúttal a központban.



VIII. Old Castle – B

Ugyan kastélynak kastély, de az előzőnél jóval macerásabb.
 A már megismert ágyúk, tankok támadnak és olyan katonák, akiket vagy 30-szor kell ütni, hogy nyugton maradjon, a pályákon már csapdák, gyúlékony anyagok, rengeteg új fegyver, tárgy.
 Már tudunk alkímiával előhívni Arakawát, kicsi Alt, kicsi Edet, mindenfélét!
 
 Néhány szakasz szinte játszhatatlan, állandóan lőnek, hatalmas sebzések, és Sophit is támadják, ő meg olyan ostoba, hogy seperc alatt meghal sajnos. 
 Bent, a kastélyban nehéz fejtörők néhol, de megoldhatók. Elsőre biztos pánik jön az emberre, de kis rohangálással minden rendben.

BOSS:  Meg sem lepődtem, mikor harmadjára is megjelent a három jómadár a géprákkal.  Nem volt vészes, bár beújított kis minitankokkal is. Azokat elcsépelve lehetett pl bombát gyártani.
Győzelem után bementünk egy vörös kőhöz, amit megkaparintott a Mustangot nem is olyan régen megtámadó szőke férfi, és elrabolta a kislányt is.

 Rövid videó, amiből megtudjuk, hogy Sophieba tolta a követ, aki valami szörny lett.  Rose Mariát és társait az ő szörnyecskéi tépték szét…

Valdolla térkép, újabb pont, de már csak Winry búcsúztat, és olyan síri a hangulat.



Velza Shrine
IX. The Last Batle


Szeles, tüzes elementtel támadó ellenfelek közt kell végiglavírozni. Itt is pár trükkös megoldás, illetve, minden feéle-fajta remek megoldás, sokféle alkímiázható tárgy, harcmodor, fegyver…
 A sokadik bossunk pedig a copfos leányzó.
 Nem nehéz, felváltva kell Allal és Eddel is játszani.
C-Rank, 4 státuszpont.
Kisvideó, a copfos meghalt
Mentés, most is.
 Következőkben ismét erősen hasonlít a Devil May Cry és Legacy Of Kain játékokra. Azon se lepődtem volna meg, ha szembejön Janos vagy Kain.
 Sok helyen mentési pont, egy útvesztő pedig a már sokat emlegetett DMC, onnan is a 3. része…


 Innentől eldurvulnak a pályák: az eddigi technikákat mind alkalmazni kell, csak ügyesebben, okosabban, a pályák mind-mind két részre osztottak, és egy-egy kapcsoló van, amire külön-külön kell ráállni.
  Az sem mindegy, melyik kapcsolóra, ráadásul mindkét karakternek más-más képességei vannak, így nem mindegy, melyik pályaszakasznak vágunk neki, no meg a másik karit maradásra kell bírni. 
  Tényleg nem könnyű, főleg az időzítettek, egyetlen másodperc alatt kell valahol elugrani és egy létrában megkapaszkodni, a ládák szinte elérhetetlenek, hú, tényleg nehéznek sikerült! Elvileg egy toronyban rohannánk felfelé, néhol az előző szakasz ládáit egy következőről átvezető titkos átjáróval lehet kinyitni.
 Nehézre, fejtörősre sikeredett, nagyon lehet élvezni, bár a megoldásokat két másik játékból ismerem, ami azért meglepett.

72 óra ment a gépbe – ebben benne van a rengeteg MSN-ezés, két vacsora készítés és egyszer elfelejtettem a PS-hez nyúlni, de attól függetlenül, csak a mai nap 6 órán át vittem, ami rengeteg, és kész, nincs tovább. Minden mentési pontnál azért mentem csak tovább, mert ó, most biztos végjáték…
 Dehogy…! Ha vége is lesz, az biztos 10+21 videóval lesz, én meg itt ülök zombi mód reggelig. Ha nem lesznek hatalmas táskák a szemem alatt, folytatom délután…

 

Folytatás:
Valóban, végjáték következett, és bizony ezt éjjel nem vittem volna, még a végén bepisilek ijedtemben…
 Első körben, egy Devil May Cry szakasztott mása helyzet, amin vajon miért, de nem is döbbenek le. DMC3 végjátéka ugyanilyen felépítésű volt, de most nem ez a lényeg.

 Sophiet meglátjuk, megszállva, szóval dühöng és valaki irányítja, Ed pánikol.
 Első harc lényege, hogy Sophiera azok a Bölcsek Köve oszlopok vannak hatással, azokat kell szétütni, mielőtt elszívják az erejét. Igen ám, de a lány közben egyfolytában bántiz, és a megoldás az, hogy Edet hagyni neki, hagy játsszon vele, Allal pedig ütni a szobrokat, főleg, hogy három elementál is megidéződik, amit csak Al tud ütni komolyabb sérülések nélkül. Ha nem sikerül,  Game Over.
 
 Ezután következett egy olyan Boss, ami miatt lényegében a játék leírta magát.

Sophieból kiválik a kő, helyette a placc közepéből előbb kinyúl egy csontváz kéz, majd szép lassan, derékig kijön valami elrothadt szörny, aki szakasztott olyan, mint Seprioth – csak oszlófélben. 
A haja, szárnya… eh, sok játékkal és szörnnyel volt szerencsém, de ez ritka gusztustalan és hátborzongató lett, és nem voltam képes elvonatkoztatni a ténytől, hogy ez Seprioth.


 Aki játszott hasonlóval, mint a Blood Omen, Devil May Cry, vagy a sorozatok bármelyikével, tudhatja, turpisság van egy-egy bossnál. No, FMA-nál ez többszörösen igaz.

 A pálya kör alakú, körülöttem pokolbéli fények – magyarul, nem látni semmit – és 3 sziklára lehet fellépcsőzni.
 Az első az, hogy semmi sem sebzi a bestiát, és olyan értelmetlen kacatokat találok, mint dobócsillag… Bárd… Fejsze. Hajam kihullott.
 Próbáltam ráugrani, vagy Edet betenni ágyúzni, de csak 0-sebzésekkel kilőtte a tárakat.
 Tudni kell, hogy az ágyúk nem végtelenek: alkímiával sem lehet túl sokat tölteni, és a szörnyellának hihetetlen sok csíkja van: lilával kezd, aztán lesz kék, zöld, sárga, narancs és piros. Nos, ezt 20-as sebzésekkel, full tökéletes lövéssel sem lehet levinni, főleg, hogy csak a fején sebződik, és egyfolytában támad, kapálózik – védi a fejét.

 Még a rossz fokozása, hogy olyan szinten sok lett a villódzás a rengeteg skillje miatt, hogy megfájdult fejem-szemem, pedig ilyen sose volt. Tényleg.
Asszem’ ha ettől nem lettem idegbeteg, soha, semmitől nem leszek az, kb minden potsot elhasználtam, mert bizony állandóan bánt, és egy skillje 70-eket farag ki belőlem, ntehát az úgy 4-7-szer 70es sebződés.
 
Kértem egy újrajátszást, Edet hagytam játszani a lánnyal, leromboltam kavicsokat, videót átugrottam és repesztettem ágyúzni. A kb 600 lövedékből minimum 550 talált, és így is nyamvadt csíkja maradt. Hajam téptem és nekiálltam dobócsillaggal és hasonlókkal, szinte kinevetett…
 (azt meg sem említettem, hogy hasán van egy szem, egy száj, és néha megesz, amúgy meg hányni is tud, olyankor tojásokat, amik kikelnek és ronda dögök lesznek belőle.)
 A tojásokat átlehet alakítani időzített bombává. Dobálhattam, tojt rám (szó szerint), hát reméltem, utolsó reményem, hogy a Broken Angeles taktika megment: ha már éhes, egyen bombát.
  
Taktika: mikor hány, tojást átalkímiázni, felvenni a cumót, és rohanni, mivel veszettül kalimpál ilyenkor és persze 5-ből 4 alkalommal kiveri a kezedből.  Mikor siker, falazni, amit egyetlen kis tüzes takonnyal elmos, de azért csak kitartóan álljuk a sarat. [mellesleg, Al ilyenkor szokott idegelni azzal hogy megmerészel halni]
 Végül, nagy-nehezen sikerrel a szájához tettem a bombát, erre beszívott engem is. Mindkettőnknek fájt…
 Egy idő után sikerült én kint maradjak, ő pedig megette a bombát. Robbant egyet és lám, a szeme világít. na, gyorsan a fejszéért rohantam, addigra kialudt… innen jó öt perces rohangászás volt, mire etettem, majd a szemét ütöttem ki és vééégre meghalt.
 
Ha azt hittem, ennyi, Fin, nagyot tévedtem.
Sophie és az a szörnyeteg neki kezdett arigatózni, amitől a falat kapartam kínomban, aztán a nő (amúgy az volt, kiderült a végén…) elpusztult, magával cipelve a pokolba vagy bárhová a közben városra szabadított szörnyikéket.

 
És! Továbbra sincs vége.

Sok kis videó, és persze nem tudom, mi a helyzet.
 Armstrongék kisebb-nagyobb sérülésekkel megúszták, de Edet az utcán leszúrja az a tudós, aki a zöld egyenruhás férfi volt Rose Maria robotjában. Ed meghalt, ám Sophie feltámasztotta. Az eddigi talán leghülyébb videó, szállnak a felhők közt meg elmosódott hangok, és Ed feltámad, sophie viszont kimerül. Üveges szemekkel ül, Ed üvöltözik. Én is azt hittem, meghalt…
 
BOSS Fight

A főhadiszállás felé Bradley felidegesíti a két Elricet és fight
 Eddigi legesélytelenebb harc: amit alkímiázok, egy kardvágással lerombolja és kb annyi élete van, mint a Sephripth-féle rémnek, csak épp ezt még annyira se lehet sebezni. Azért ott ütöm, ahol érem, ám olyan gyors, hogy csak csíkok látszanak belőle.
 Leverek egy csíkot, mire Armstrong jön és kiüt K.O.-ra. Megjelenik Roy is és szidnak, hogy Führer Taissa így és úgy, hogy van képem bántani.
 Ezután újabb adag videó, köztük Roy-Riza a kórházban beszélgetnek, nagyon kis aranyosak.

A legvégén Sophie a kórházban a cicát simogatja. No akkor most ez happy ending, vagy normal ending? Úgy hallottam, két féle befejezése van.


Kaptam egy Tag Battle-t, ami most, így több órás kockulás után nem érdekel.
Extrák közt sok kép, de 80 vagy mennyi hátravan, és hiányzik egy videó is. (gondolom a másik endingé).

 Szép volt, nagyon jó volt, de a remek értékelést a Final Battle Final Fantasyja DMC-be oltva nagyon megtépázta. Kár volt érte!


~*~

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo III.rész

Ismét Valdolla térkép, most az északi pont szikrázik, ami nem más, mint az ottani főhadiszállás! 

III. A pálya címe: A pokol igyekezetei.


 Nem meglepő, hogy a csatorna felé vezet utunk, az előző játékokból, a mangából vagy animékből már ismerős lehet. Az alvilág, titkok, bűnözés színtere többnyire, és itt sincs másképpen!
 Az ellenfél legyőzése után végigcuppogni egy rámpáig, ami több helyen hiányos. Nagyon pontos ugrások kellenek, hogy a dobozokat kinyissuk, egyikben tapaszpont.

 A csatorna hamar véget ér, a főhadiszállásnál jövünk a felszínre. Fiatal katonák nyöszörögnek, tőlük kell információt kérni.
 Az épületben tűz van, és hiába váltok Alra, ha Ed belemászik a lángokba. Átugrani rizikós, és sok falba épített fegyver van, ami a betolakodók ellen védi az épületet. Ez kicsit Legacy Of Kainos megoldás, még a sebzés és kivitelezés is. Nagyon kellemetlen tud ám lenni.

A további szintek egyre nehezebbek, bonyolultabb térképek, akadályok, de van köztük olyan, hogy katonák hálószobája. Az egyik katona fent csücsül az emeletes ágyon, Eddel pedig beállok elé faggatni… Jó kis shot lenne belőle: Ed egy katona ágyán, bakancsba áll.


III. BOSS

 Kiérve az épületből a copfos leányzóval kell megmérkőzni.
Érdekes, ötletes, jó kis csata, ahol nagyon jól lehet váltogatni a karaktereket. Egy nagy füves pálya, három épület és néhány alkímiával előállítható fegyver.  A lány tud repülni, ami kicsit nehezíti a dolgunkat, és Edward nem nagyon sebzi. itt már hármas életcsík van, mindet le kell püfölni, ha végezni akarunk vele.
Taktika: Edwardot ráhagyni a gépre, és beállítani ágyúzni, míg Allal a leeső lány kicsit megcsapkodni, illetve, Alt kevésbé sebzi a mini-tornádó. Nem vészes, még elsőre, bénázva is C-Rank, 2000 tapasz pont, valami elixir és 3 Stat pont. Erőre feltettem a 7 pontot – ugyanis szintet is léptem közben.


 Legyőzése után a füves pálya megnyílik és három, különböző színű egyenruhás alak áll egy gépezettel, ami elűzi ellenfelünket. Van drapp, zöld, bordó és lilás egyenruhás is, a zöldeket az épületben láttam. Bordóban egy nő van, fűzővel, csizmával és lovaglóostorral.
 Edward eléggé kiakad miattuk, és a lifttel, amivel feljöttek a katonák, ő lemegy. Megyek lent az aknában egy kört, kérdezgetek, tápolgatok, de furdalja az oldalamat a kíváncsiság, hát megnézem, mi van azon a kapun túl, amit előzőleg nem tudtam megnézni.




IV. pálya

 Videó jön, kikerültünk a főhadiszállás elé, ahol Royt éppen sarokba szorítja történetünk egyik főgonosza, kissé gagyi tetkóját használva kis híján szénné égeti Mustangot (két tüzes egy csárdában…), de Edwardék megvédik. Itt muszáj megjegyeznem: az FMA animációk közül itt van a legjobb rajzolás! Roy valami hihetetlenül édes, sőt! Olyan, mint egy kiskatona :D


IV. Boss


 Kisebb vita, és átvesszük tőle a Bosst, aki ellen Ed megidéz egy hatalmas pallost. Csúcs fegyver, csak épp lomha, viszont! Akkorákat üt, mint egy combo végeredménye. Úgy utolsó életcsíkjánál rájöttem, Edet vigye a gép, én meg summonedeket ölöm le… Mindegy, B-Rankot kaptam, 5 stat pontot, valami 3 vagy 5000 tapaszt, és egy itemet. Szeretnék még ilyen Bosst :)

Amiért mindenképpen megérte megmenteni a szépséges csődört, az a hálálkodása, ahogy sóhajtva megköszöni. Utána irodába hív, és bemutatja Mariat, ő volt előzőleg a vörös egyenruhás, fűzős nő. Magasabb Roynál, Ed pedig zavarba is jön. (Al is megijed tőle)
 A hosszú beszélgetés után Sophie újabb ajándékot kap, sőt, a zsebórámat is nekiadom. Valami piros gömböt ad, ami egész jó statokat oszt, úgyhogy megbocsájtom neki. Most egy öreg kastály a cél a várostérképen, de a leányzó is jön velünk, Winry pedig marad a templomban, és a kiscica is.


 

V. Old Castle

Eddigi talán legbonyolultabb: egy kastélyba kell bejutni, no de a lehető legnehezebb labirintusokat, ügyességi feladatokat kell teljesíteni kapcsolók és hasonlók segítségével, trükkös ugrások, pontosan kiszámított lépések, időre néhány, szóval: nehéz. Illetve, inkább a plusz karakter, Sophie miatt, akinek van életcsíkja és mindig a rosszfiúk ölébe esik. Ha meghal, kezdheted elölről ezt a küldetést.
 
Néhol mászni is kell föld alá, a kastélyból kijönni pedig hasonlóan kell, mint a Legacy Of Kain játékaiban, sőt, egyes pályák kísértetiesen hasonlítanak! Az egyik egy félig vizes, félig tüzes, és a generátort, hogy lekapcsold, át kell rendezd egy kicsit, kell Al is, ráadásul el kell érni, hogy nyugton maradjon, lebegő lapkákon ugrálás (ilyen a kastély előtt is volt, az meg a Devil May Cry 1-es játékból lehetett ismerős, illetve a LoK: Defiance Vorador’s Mansion Pályáról. Ez már az utolsó kijáratot nyitja, amit négy elektromos csík zár el, négy feladat tartozik hozzájuk.

 Az egyik a fent említett vizes-tüzes pálya, ahol egy lebegő lapon utazva kell az ágyúkat hatástalanítani – egy frizbivel. Másiknál labirintuson kell átjutni úgy, hogy minden egyes szakasz ágyúval lőnek. Alt maradásra kell bírni, majd az időzítéseknél rohangálni a generátorhoz. Harmadiknál rengeteg ellenfelet megölni, negyediknél jeges a pálya és úgy kell szétütni a generátort.


V. Boss
Ezután megint a kővel variáló szörny jön, az oszlopaival és egyebekkel.  Nehezebb, mint először.
Ezután megjelenik Rose Maria, a következő pedig az, hogy Edet lefogják, bunyó, de hiába…



VI:  Escape

 Egy börtönben, egy szál alsóban ébredek, egy kicsi pöckös, lila egyenruhás férfi beszél hozzám. Elvettek tőlem mindent… Még a ruháimat is! :,D

 Miután magamra hagy, azt látom, tudok egy új fegyvert készíteni! Nagyon nagy hammert, rögtön ki is akarom próbálni, de az őr riadót fúj és fenyeget. Hát, szétverek egy ládát, jobb híján, és jól teszem, mögötte bolháknak való nyílás, Ed pont átfér.
  Kikúszok a folyosóra, riadó ON, és visszatoloncolnak. Megint kúszok, most tovább, és egy üres cellába találom magam. Őrt megpróbálom bentről leütni, de riadót fúj, elkapnak

 Végül rájövök, hogy valami nem stimmel, ezek az őrök állandóan elkapnak, és sokan vannak! Elkezdek egy WC-re alkímiázni, felmászok rá, és ahogy ugrálok, látom, fentebb létra… Pont elérem.
Szellőzőt találok, onnan átkúszok egy újabb cellába, aminek az ajtaja nyitva. Kirongyolok, egy őr karjaiba. Sziréna és a vele járók…
 Újra. Már óvatosabb vagyok, sompolygok és az őr mögött kijutok. Innentől kezdve több szakaszon át kell kommandózni, néhol hordót tudok alkímiázni és abban kell megbújni, és időzítéssel rohangálni. Elég idegtépő az őr mögött sunnyogni.

 Megtalálom Alt kiszögezve egy akváriumba, kiengedem, iratokat túrok, majd hallgatom Ed megjegyzéseit szegényes öltözékemről. Ráadásul, a potikat is elvették…  Semmi def-el meg accessory nélkül kellemetlen a rengeteg katona, kommandós és bérgyilkos közt skerázni.
 Épületen végigszántva csak megtalálom a holmijaim, és kiszállok az épületből. Újra a liftakna, lemegyek, másikon ki, és mit ad isten…?
 A gépszörny, Rose Mariával és két egyenruhásával a volán mögött betámad :]


VI. BOSS 
Robotrák
 

Elég macerás, mert nem nagyon lehet sebezni és hatalmasakat üt, bombáz, gyújtogat… tehát ilyennek képzeljük el Roy Mustang kisfiát, ha lesz neki, robotkiadásban.
 Néha leszór bombákat, aminél ha gyors vagyok – mármint, tényleg gyors – akkor átalakítom és megdobálom vele. A hammerrel is lehet sebezni de annyi helyen visszasebez, hogy nem győztem potizni. Rájöttem, mi a technika, addigra késő volt. Szégyenletes D-Rank, és kiröhögtöük az ostoros nőt. Kicsit idegesek voltak…


Templom.

Sophie jól van, cica megvan, Winry nagyon aktív. Megint ajándékozgatni kell, néha cserébe ő, vagy Winry viszonozza, tehát itt is mindem item mást ér. A könyveket közösen elolvastuk, adott gazt, amit visszaadtam, és ettől teljesen oda volt, adtam neki három sisakot, amit Winry elvett, és hozzám vágott, mindenesetre, nagyot koppant. Akkoris alapon odaadtam, sőt, az ingeket is, amikre beszólt, hogy kicsik rá, mire Ed bekattant, hogy nem kicsi. Még fanservicet is teljesítettem, nekiadtam az alsógatyám : ))) Eléggé megleptem vele. 
Aztán… Amiért ilyen édesen nekiadtam két nyomoronc itemet leszámítva mindent, kaptam két szivecskét. Nekiadtam, legyen meg az öröme, ugyanis oda van Edért, Ed meg vinnyog, hogy két lány is zaklatja. 
Ja igen, nekiadtam valami ételt is, mire fel főzött nekem! Pluszban, megölelt, Ed meg toporzékolt X3

Újra City of Valdorra, most bal lent, West Town Areába vezet az utam. Elvileg lesz még adakozási lehetőségem, mert egy színes pötyi van a térképen. Állítólag több végigjátszás lehetséges!

~*~

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo II.rész

I. First Boss



Ahogy az várható volt, a 6-os raktárépületben meg is jelent az első BOSS, a feketés-kékes hajú, vékony, kissé buzis hangú srác. Riza küzdött vele, egyedül, de nem bírta. Ed és Al átvették, és utólag belegondolva, nagyon béna voltam!

 Eddel lerohantam állandóan, aztán szenvedtem, mikor fagyasztott, alámjegelt, megtámadt mindenféle alkimista segéd. Amikor a pontoknál a combok számát írta, rájöttem, Al és Ed közt lehetett volna váltogatni, de a játék hevében csak ütöttem-vertem :) D-t, jó vacak rankot kaptam, és 2 tapasz pontot.


Maga a harc nem volt olyan nehéz, bár kellett a potion rendesen! A férfi állandóan pajzsot tartott és ráadásul lejegelte önmagát, közben alkimisták támadtak rám. Őt nem lehetett sebezni és az életét a pár pixelnyiről egy fél csíkra visszatöltötte. Ennyi kellett, ezek után mozdulni se hagytam. :) Kár, hogy néha elcsúsztam a jégen, mert így messziről lövöldözni kezdett.



Rizus a harc után említette Royt és Armstrongot, kiváltva Edből egy elhaló fejet. Royról igazi szépfiús beállást vágtak be hozzá, míg armstrong Őrnagy épp befeszített és szakadt róla a ruha.


 Kint Al talált még egy cicust, de beteg volt. Kis fehér bundájú, kék szemű. Itt a seyuuk hangja nagyon megható volt, Al visszaemlékezett, hogy már gyerekként is szeretett volna egy kiscicát. Ed engedte neki, hogy magával hozza.


A következő jelenet a templomnál, lehet, tényleg minden kis színes pontra rá kell menni, és végigvinni a szakaszokat :)


Mentési pont.



A templomban érdekes jelenetek voltak, a két lányt határozottan kezdem megkedvelni. Sophie meggyógyította a macsekot, Al édesen ujjongott. Hosszas beszélgetések, majd a szokásos, beszélek mindenkivel, ahogy FF játékokból megszokhattam. nem kell csalódnom, tényleg jó beszélni mind a két lánnyal. Sophie ajándékot szeretne, így odaadtam neki Al macskáját, aminek nagyon örült, és, ha jól rémlik, egy kesztyűt is, ami kísértetiesen Mustangéra hasonlított. Mivel játékleírásom nincs, teljesen vakon kattintottam, aztán rájöttem, kb Eden csak a ruha egy része maradt meg a zsebóra, minden equippet elajándékoztam -.-" 8%ra felment az ajándékszint, nekem meg egy poti nem sok, annyim se maradt :) Remélem, lesz sok láda, amiben találok értékeket, mert az első nagyfiú game overt okozna így. Ugyebár, a felszerelés levétele gyengíti a karaktert. Sophie, remélem kárpótolsz ezért!


City Of Valdolla.

Újra várostérkép, ahol immár nem a kék, bal-középső korong izzik, hanem a város másik oldalán egy lila, Metro Állomás nevű. Itt visszalehet harc után térni, és tapasz pontokat gyűjteni. Nekiálltam tápolni, ezek a kardos fickók sokan vannak, de 100-akat adnak, az eddigi 10 és 30 után kész főnyeremény. Most, hogy Sophienak ajándékoztam szinte mindenemet, muszáj gyűjtögetni. Az életemet 410-re uppoltam, de nagyon kicsiket ütöttem még skillel is, és állandóan alkímiával alakítható tárgyakra támaszkodni tapasztalatból visszaütős; egyes bossoknál a 4-5 életcsíkja környékén semmilyen tárgy nincs, amit hozzávághatnál, marad a két kis kezed. Ez az első FMA game, ahol igenis teszek Vit-re. Nem elég a Def és Agi, ide már nem. Ezek sokan sokat ütnek.

 Inkább tovább megyek, de csak azért, mert nagyon fáj a fejem és ilyenkor vagy végtelen türelmem van, vagy semmi.

Egyre lejjebb haladok, Al tud szívóberendezést gyártani, így a sok repkedő teremtményt egy helyre gyűjti, gyors váltás Edre, ütni őket, és ezt variálni. Sokan vannak, 10 tapasz pontért, ami elég szegényes, de sok kicsi sokra megy.

 Következő helyen mentési pont.
 


A folytatásban a mentési pontra támaszkodva tápolni kezdtem. Ideje játszok hasonló felépítésű játékokkal, és azokból kitapasztaltam, nincs nehéz ellenfél, csak gyenge karakter. Minél erősebb a karid, annál könnyebben veszed az ellenfél típusú pályákat. (a puzzle pályák más csoportba tartoznak, oda tök mindegy, milyen a játszható karakter, észben dől el)

Edward 22-es, Alphonse 23-as szintű lett. 580-as HP Ednek, tesónak 480, így már nem félem elhagyni egyiket sem, megtudják magukat védeni.

 A tápolás abból állt, hogy egy szakaszt többször végigvittem, ahol 100-as tapaszpontú kardosokat kellett megsemmisíteni. A taktika egyszerű volt, én Allal alkímiáztam golyószórót, Edet ráültettem, én meg lefogtam az ellent. Edward kábé meg se sérült, a gép ügyesebben viszi, mint egy player.  Al és ed különböző alkímiát használnak: Ed pl fegyvernél minimum ágyút alkímiázik, Al golyószórót:)

 

Mentésnél mentettem, nehogy elszálljon a sok tapasz.

A következő pályarésznél egy helyütt kőomlás, ott Edward megjegyzi, máshol kell a kulcsot megtalálni. (mentési pontnál a nagy ajtókat végig ki kell nyitni, hogy végül a nagyon átjussunk)

 A terem, ahová néhány folyosó után jutok, tele van vegyi anyaggal, egy nő erre figyelmeztet, míg egy bácsika ad kulcsot a fenti kapcsolóhoz. Több trükkös ugrás, majd a végén kúszás fal mentén, de egy csomó hordó! Közben feltűnik, hogy Ed több elemből is robbanószert tud előállítani, hát próbaképpen a vegyi anyaggal tömött hordók közé dobálok. Az eredmény pár házi készítésű bummbumm.

Amik egyelőre hiányoznak, és a Broken Angelben voltak: több kézifegyver és a hozzájuk tartozó elemetek! Ezek sokszor eszembe jutnak, de még visszajöhetnek!

 A nagykapu egy beléptető a Metro(?) állomásra, ahol a rosszfiúk már várnak. Én Alt lehagyom harcolni és kirabolom a ládákat, de az állomás végén egy dobozban kiscica nyávog. Edet nem hozza lázba, váltok Alra, és küldöm Edet golyófogónak. Al persze rögtön befogadja, úgyhogy megint van macsekunk :) Kíváncsi vagyok, ha ezt is odaadom Sophienak, akkor megint találok egyet…? Csak mert például Crimson Elixirnél, első végigjátszásnál felvettem egy cicát pálya elején, de másodjára nem. Későbbi pályán megint volt macsek, tehát mindenképp volt lehetőség még szerezni Alnak.

Innentől csak ki kell jutni, metrónal mentési pont, majd az utolsó feljárónál is. A kettő közt mozgó járólapok, és berobbantható hordók, no meg az item gyűjtögetős kis hammerek. Érdemes mindenhol leállni verekedni! Sok tapaszpont, és a bossoknál nem hátrány a sok élet.

 

II. Boss

 Utolsó mentési pont bosst sejtet, és valóban, kint már Armstrong Őrnagy egy Sloth féle teremtménnyel küzd. Át kell tőle venni a harcot. A boss kőgolyókat gurít felénk. Eleinte bombákkal dobáltam de nem sokra mentem a rengeteg élete ellen kis dobálható vackokkal. Ráadásul van egy dühöngése, amitől a pálya nagy része beleremeg, és sebződik mindeniki. Megpróbáltam kivédeni kőfallal, arról pedig lepattant a golyója, és őt sebezte. Megvolt a taktika, ámde megunta, hogy a saját fegyverével ütök vissza, és oszlopokat készített. Elkezdődött a játék, hogy ki ér hamarabb az oszlophoz. Nos, sajnos neki előnye volt a dühöngése, hisz a remegéshullám rám borította majdnem a pályát… Legyőzve a bosst kaptam egy szép D-t, de most nincs kedvem újra indítani, második végigjátszás úgyis A-ranker szokott lenni.

Armstrong csillog-villog, közben a kedvenc zenebejátszásom, ami egyik játék OST-on sincs rajta. Sajnos…

Viszont, megvan a 2. obeliszk is. Az előzőnél elfeledtem említeni.

 

 A templomba kerülök, ott most a mentési pontnál 3 lehetőség is van, de fogalmam sincs, mit kéne választani. A lányok kitörő örömmel fogadnak minket, én pedig kb mindent Sophienak ajándékozok, kivéve a zsebórát, és még két kiegészítőt. Felolvassa a könyveket, kapok tapasz pontot, majd Al macskájáért egy kis kiegészítőt. Nem tudom, mi lehet az, mert csupán egy aranyszínű gömb, de Alnak jobb, mint a semmi, ad erőt és azt hiszem, alkímiára erősítést. Egy inget és sisakot is adnák neki, mire Winry elver.  Döbbenet, milyen agresszív csajok vannak.
 Van, akol Sophie hálálkodik, máskor pirul, Armstrong bajuszánál vagy minél pedig kevés kell, hogy sírva fakadjon.  10%-nál lefényképezkedtünk, majd úgy 16-ig jutottam. Elég nehézkes lesz ez…  A reagálásokért, zenékért, a seyuukért érdemes adakozni. Megfontolandó, hogy odaadjam a zsebórámat is.

2009. október 22., csütörtök

Animax - Soul Eater

Odáig eljutottam, hogy elkezdtem újra nézni az Animaxot. Sokszor csalódtam már a csatornában, leginkább a szinkronok, csúszások, vagy a borzalmasan silány műsor miatt, de abból kiindulva, hogy bizony az indulásnál igazán jó animékkel kezdett - itt gondolok a Slayersre például -  és a folytatásban is akadtak jó darabok, adtam esélyt.

 Néhány kedvencemet, vagy jóra értékelt animémet is leadta, de sajnos a mutató inkább mínusz felé közelít, mintsem a pozitívba. A Kaleido Starnak örültem, főleg, hogy angol/japán felváltott szinkronnal láttam először, azután pedig kész megváltás volt még a magyar szinkron is... Death Note-ot inkább eredetiben néztem meg, nem akartam várni vele, főleg, hogy egy kedves leányzó lespoilerezte :)
Fullmetal Alchemist elnyerte a citromdíjat, egyszerűen borzalmas lett... Voltak jók is, mint Scar, Roy, Jean, Breda pl, de Edwardé katasztrófa. (lehet közrejátszik, hogy nagyon sokat gyűrtem japánul, játékokban pedig szinte csak Ed beszélt, és hozzászoktam)
Másik, amire egyik cég se tudott választ adni (se UPC, se az Animax): miért valami szláv nyelven volt feliratozva a legtöbb? Nerima Daikon érdekelt volna, de a felirat nem csak hogy átállíthatatlan volt, de nagyon sok helyet foglalt a képernyőből.

 Most, hogy sokáig sima kábelem volt - Animaxmentes - rájöttem, néha hiányzik. Már csak a háttérzaj miatt, illetve, én az a gyarló lélek vagyok, aki csak azt tölti le, ami tényleg érdekli.
 Animax azért ad néhány animét, amit ugyan nem töltögetnék, de ha adják, megnézem.

Több új animét is bejelentettek, amik érdekelnek, de egyrészt helyhiány, másrészt idő hiányában nem néznék gépen.
Ilyen a Soul Eater. Egy ideje Uljow mondogatja, hogy nagyon jó és nézzem. Valamiért ez a némber fertőző, mert amiért nagyon odavan, előbb-utóbb rámragad. Más kérdés, hogy fordítva is.


  Soulnak nem sok kell ahhoz, hogy halálkaszává váljon, 99. lélek után már csak egy boszorkány lelke kell, és itt jön képbe Blair, a tökmániás cicalány, aki tud varázsolni és igen szemrevaló jelenség. Soul megöli társával, Makával, ámde nem érzi, hogy hatalma megnőtt volna. Blair közel sem boszorkány, ráadásul több élete is van, hiszen macska :) A szabály kimondja, hogy a 100. léleknek egy boszorkányé kell legyen, különben kezdhetik elölről.
 Kezdik elölről...
A történet is kezdetét veszi, második részben megismerhetjük Black Start, egy másik menő fiút. Így, két rész után pozitív véleménnyel vagyok róla.

Az anime zenéje volt az első, aminek megörültem, szeretem. A rajzolási stílusa haláli, főleg, mert én szeretem a Halloweenes dolgokat. A Ragnarokos emlékek is folyton bevillannak, ott is Niffi leginkább, a Loli Rurik. Blair ugyan nem hasonlít rájuk, mégis ez volt az első, ami eszembe jutott.

 Blair lett a kedvencem, a tökkel repkedve stílusos ilyen időben elkezdeni az animét. Ha már Blair, fanservice: ebben is bővelkedik az anime, és a már megszokott menőzés a fiúk részéről sem utolsó.

 Van egy játék, a Soul Reaver (Legacy Of Kain) amihez nem sok köze van, de a címek miatt akaratlanul is keresek hasonlóságokat. Nem találtam kábé semmit.



Animaxos szinkronok:

Soul – Sánta László
Maka – Csifó Dorina
Halálisten mester – Galbenisz Tomasz
Black Star – Czető Roland
Tsubaki – Szabó Zselyke
Kid – Hamvas Dániel
Patty – Tamási Nikolett
Liz – Sipos Eszter
Blair – Molnár Ilona
Angela – Kiss Bernadett
Mifune – Szatmári Attila
Maka apja – Juhász Zoltán


Magyar szöveg: Imri László

Nem volt szerencsém a japánhoz, szóval semmi összehasonlítási alapom. 

Remekelt az RTL Klub

Manga - A japán őrület Magyarországon. RTL Klub, Kedd 23 óra 15 perc, XXI. század

Idegen kultúrát majmolók, feltűnösködők, álomvilágot hajszolók - a mangásokat szidják így. A különös jelmezbe öltözők között tanárok, gyógyszerkutatók, egyetemisták is vannak. Rajongói voltak egy rajzfilmsorozatnak, amelyet betiltottak. Mi a különbség a magyar és a japán kultúra között, a XXI. században?


 Nevetségesen silány műsort sikerült összedobniuk a Klubbosoknak, a XXI. század című műsor keretein belül. Elgondolkodtató, minek foglalkoznak valamivel felszínesen? Nem lenne kicsit egyszerűbb, ha normálisabb utánanézéssel normális műsort adnának le? Nem, ahhoz kéne rá időt fordítani, kisebb lenne az utóhatása, az aggódó anyukák kevésbé háborodnának fel, és különben is, egy magyar (?) valóságshowkal és hasonló parasztvakítással foglalkozó adótól mit várhatnánk? Igazából semmit.
 Engem anno a Dragon Ballos hiszti nem hatott meg, én virágokat rajzoltam az aláírós papírra, mert hogy nálunk is írogattak a srácok ilyet. Nem szerettem, nem érdekelt, de ennek nem éppen három éve, az RTL viszont még mindig ezt a lovat üli meg, pedig már gebére nyomták.

 Az első nevetséges tényező maga a műsorvezető, ahogy köpte a szavakat. Az egész műsor tömény értetlenségről szólt, a régi slágert feltették, megkérdeztek egy fiatal srácot, aki szintén DB balhés volt, mutattak Conról bevágást, világmegmentésről papoltak Kaleido Staros bevágásokkal... Más se kell a sok kis tudatlannak, hogy mégjobban elítéljék az animés társaságot, a szülőket pedig szinte bármivel fellehet buzdítani egy kis idegen kultúra ellenességre - tisztelet a kivételnek!

 Másrészről, nem egy kérdés eszébe jut az embernek...
Ha az animék károsak a fiatalok számára, főleg a kicsikre, mit szóljunk a rajzfilmcsatornák kínálatához? A videójátékok, akciófilmek?
 Amondó vagyok, általánosítani nagy ostobaság, van igenis sok, aranyos anime, ahogy mese is, vagy videójáték, egész estés családi film, míg van a másik véglet, a kettő közt pedig egy széles skála, tehát nem értem, mi a probléma. Újdonság, amivel az ország le van maradva, és ahelyett, hogy megismerné, inkább eltaszítja.
 Annyira nem lepődtem meg, ismerős mentalitás.



A műsor egy 10-es skálán értékelve:

Tartalom: 3
Szerkesztés: 0
Nézhetőség: 2 - csak mert muszáj volt kétszer is nézni, hogy felfogjam azt a tömény marhaságot, amit összehordtak. 
Összesítés: 1 - harmat gyenge, még tőlük is.


~*~
Bővebben lehet később, jelenleg képtelen vagyok többet írni egy szennycsatorna műsoráról.

Első Cosplayem




Pest felé menet mindig történik valami, a szürke hétköznapok megnevezés aligha mondható. A mai napon is bebizonyosodott, bizony tarkón vághat a felismerés, majd' 20 év távlatból is, és persze hol máshol, mint Pest határában?

 Anyámnak átadtam a volánt, megkockáztatva idegrendszerem épségét, és reggel kiírtam az alkalomra egy CD-t, mindenféle friss szerzeménnyel, amik közt volt Dragon Half is. Talán magyarázni sem kell, micsoda reakciót váltottam ki, pedig ezt a számot még ismerte is. Megegyeztünk, nem szólok bele, hogy vezet, ő sem, mit hallgatok, de persze egyikünk se bírta megállni :)
 Anyám, mint nagyjából minden szülő, diszkréten érdeklődött, esetleg kinövöm-e eme őrületet, mert hogy 7 éve, mióta van netünk, bizony súlyosbodott a "rajzfilm" imádatom. Igen, én is emlékszem, milyen rajongással imádtam a Mumint... Főleg a zenéjét, nagybátyáimmal ellentétben, akik már akkor rosszul voltak, ha tudták, nemsokára kezd a "rajzfilm". Parodizálták és kijelentették, azért ennyi a degenerált gyerek, mert ilyen vackokat néznek. Ők már akkor, a csírájában ellene voltak...
 Igen, erre én is emlékszem, meg arra is, hogy Maya a méhecske is a képernyőhöz szegezett, de azt, hogy anime, mostanában tudtam meg.

 A fokozás itt jön, és komolyan, rég vinnyogtam a nevetéstől ennyire...
Anyám elkezdte mondani, hogy na igen, már akkor is megvoltak az animés hajlamok. Óvodába, farsangon, Maya a méhecskének öltöztem : D Ahogy ezt előadta anyum, az volt a legviccesebb. Pont most, a második X után derülnek ki ezek, Conon is volt egy Maya, ott már derengett, mert általánosba is pl egyszer beöltöztem Mayának, de akkor is!
 Első CP-im :) Hú, hát komolyan, rég nevettem ennyit.
Másik, szintén animés vonatkozású: Maya a méhecske radírok. Nálunk nagy keletjük volt, én farsangra kaptam, de zöldalmásat, míg barátnőm epreset :( Én is epreset akartam! Egyszer az enyém otthon maradt, és elkértem egy osztálytársnőmtől az epreset. Nálam maradt (mi a köpenyünkben hordtuk a radírt) otthon pedig elkezdtem sírni, hogy most azt fogja hinni a lány, direkt loptam el. Ó, hát teljesen kétségbeestem, és nem mertem szólni neki, majd később, nagyon félve, visszaadtam...
 Ami régebbi, az a Hello Kitty, unokatesómék amcsiktól és japóktól állandóan küldték az ilyen holmikat. Ezeket a gyerekkori cuccaim nem is olyan régen találtam meg :)Tudtom nélkül tele voltam animés kacattal!


Szegény anyum az emlékek után lehet, nem kérdezgeti többet... 

~*~ 


2009. október 19., hétfő

Fullmetal Alchemist 3: Kami o Tsugu Shoujo I.rész

Hosszú bevezető, vagy az előző két játék kéne a bemutatásához, de így fejből hosszú lenne őket bemutatni, miközben a PS-ben pörög a 3. Disc. Szóval, belevágok, a postot pedig szerkesztem, hisz nem hiszem, hogy egy nap alatt bedarálom :D Főleg, hogy mellette mást is csinálok.

A játék, az előzőekhez képest sehogy sem akart megérkezni - ugyanis ez az egyetlen game, amire nagyon vágytam, de lehetetlen volt megrendelni. A Dream Carnival egy héten belül befutott Japánból, a Crimson Elixir se volt több idő, Broken Angel pedig ugyan Amcsiktól, de szintén rövid időn belül.
 Ennél más volt a helyzet, két éve vadásztam, de csak használtan bukkantam rá, no meg Pay-Palra volt. Na már most, ha van USD kártyám, nem fogok elbaromkodni egyet újra. Tulajdonképpen megérte várni is, meg nem is, mert a határon megfogták és több, mint egy hónapot vesztegelt, és természetesen felbontották. Nem lett baja, de akkoris.
 A játéknak a videói és zenéje is megvolt, de a kiscsaj benne már előre az agyamra megy :,D Kicsi, tipikus riadt pofikájú, nyávogós hangú, stílusú, extra képességekkel és mindenki őt akarja. Olllllyan  sablon XD


Maga a játék fizikai formája:
 A borító kidolgozott, igényes, szép. Belül fura, erős tintaszaga van, érződik rajta, hogy valóban mostanában nyomtatták. A leírása rendhagyó, mert kihajtható egy óriásposzterre. Mármint, tényleg óriásira. Ez egy jó pont! A lemez maga is szép díszes, jaj! ^^ Viszont, a gerinc meglepő módon papirusz színű, ez is egy kis meglepetés.



 A játékot elindítva rögtön felidéződtek az előző gamek: sok-sok kis indító címke, videó, és a már megszokott, igényes random seyuu jelenléte.
 Ráadásul: az indítás, kezdő panel nem lett túlkomplikálva, ez szerintem plusz pont, mert nincs annál zavaróbb, mikor állandóan ki be lép az ember, mert mindig variálnak. Nos, itt nem, FF-ek mintájára van tulajdonképpen, ugyanolyan kártya kiosztás, ugyanazok a lehetőségek, és még a zene sem rossz.

Apropó, a zene.
 Az openingjét ugyan milliárdszor hallgattam, de itt még nem írtam róla.
A zene az egyik legjobb FMA zene, a video alatta nem problémás, leszámítva néhány sallangot és a már jóóól megismert sablont. Annyira nem zavaró, mert nincs más, az összes animében van egy lány, aki lehetőleg nincs zöbb 18-nál és a főkarakter nevét mondogatja rémülten, majd szája elé kapja a kezét, lábai x-et formálnak, rázoomolnak...aztán fight, lány úgyis el lesz rabolva meg miegymás de valami biztos, hogy éri amúgy fátyolos lelkecskéjét. Mondom, a 200 animém felett és kb 30. játék után már nem hat meg, legutoljára úgy 7 évesen bőgtem ilyeneken :,D

 Visszakanyarodva az openingre: a zene jó, igen, de FMA-nál ez már kötelező. Másrészről, ez az első game, ami NEM az anime egyik OP dalát veszi alapul! Tehát a kedves játékosok, fanok örülhetnek, újabb igényes FMA OP. Maga a videó is anime stílusú, tehát akár elmehetne az első anime filler részének, vagy kiegészítőjének, esetleg OVA-nak, mint az előzőek is. Sőt, már elagyaltam a dolgon, hogy a videóit összerakván ova-t készítek belőle, de sajna annak nincs értelme, mert a játékon belül derülnek ki a fő dolgok...


A kezdés biztató, ám rögtön ismerős zene! A Crimson Elixir stílusa a játék maga, a videók, mindenféle beállítás, kezelő panelek, kiegészítők, tehát az elődökből a jobbik. Sőt: a könyvek meg a lapozás hangja, a hozzá beszúrt kiegészítő zene, ami jó is, meg nem is. Jó abból a szemszögből, hogy a Crimson Elixir volt eddig a kedvencem és jó nosztalgiázni, de kicsit kiábrándító, mikor rájövök, jaj, most nem az jön, mint abba a játékba, ez egy másik.

 A 2-es játékhoz viszonyítva viszont egyértelműen pozitív, mert a két előzőből a Crimson volt igényesebben felépítve. Gondoljunk csak a Broken Angel teremtményeire: néhol olyan színek voltak, meg apró hibák, hogy sikítva röhögtem, meg menekültem előlük :D Itt kicsit kidolgozottabb.

Másik közös, bár ez már rendszeres: a párbeszédek nem videós formája, nos, itt is a seyuuk hangját élvezhetjük, amit egyáltalán nem kapkodtak el, nekem meg ez fontos pont, ha itt bukik a játék, a végelszámolásban is biztosan egy pontot esik. Láttam párszor, hogy csinálták a játékokat, hát, le a kalappal!
 A párbeszédeknél a karakterek rajzolt alakjait láthatjuk, a hangulatuktól függ, milyen a rajz. Ugyanazok a jól ismert figurák, akiket úgy szerettem.



Maga a játék.
 Elsőre nyomtam mindent, hogy tudjam, mire mi, de itt is tartogatott meglepetést: egyrészről, értelmesebb elhelyezést kaptam bizonyos funkciók, másrészről, Ednek más skilljei és comboi vannak.

Nyíl, bal - A térkép sajnos rosszabb, kevésbé segít, de azért értelemszerűen megoldható, és egyik nyilacska mutatja, de! Nem megy ki képernyő sarokba, hanem ráhúzódik teljesre, és olyankor csak áll a karaktered.
Nyíl, jobb - Az ellenfeleket viszont kiteheted indexre, ez hasznos, mert látom, merre jár az idióta öcsém, merre vagyok én, és honnan támad az ellen. Tényleg nagyon hasznos, ha az ember nem akar nagyon meglepődni.
Fel és Le nyilacskák: karakterváltás... mert ilyen is van! És én erős pozitívumnak mondanám, hogy Al is vihető karakter, sőt, végre úgy érzem, igazi csapatmunka kell néhol!


 Legelső, amin néztem, mint a gyerek az új játszótérre:  égett egy városrész, ahol egy kislány bent rekedt (mert mindig a kislányok, ehhe, macival, meg bőg, anyuka meg túloldalon nyög, bőg, nyekereg) és Eddel lehetetlen lett volna érte menni, meggyulladnék X]
Itt jött az, hogy Alra lehet váltani azzal a két bizonyos nyilacskával ^^ Őt meg nem sebzik a lángok. A kislány anyukája adott egy itemet is, és innentől bármikor válthattam a két karakter közt. Nagyon tetszik ez! Később ráadásul kell is váltogatni, bizonyos helyeken csak Ed, vagy csak Al képes átmenni. Ha már ott jár, kiment egy kiscicát is, ezt is ismerem már előzőekből, hiányozna, ha nem így lenne! Az is feltűnik, hogy a cica ugyan eltűnik a dobozból, de a rejtélyt kétféleképpen lehet megoldani: egyrészt, ha Al unja magát, nyávogást hallunk a páncélból :P Másrészt, bemegyünk Equipmentbe, Accesorryk, és ott is a cicus ;) Egész jó statokat oszt le, Al, igazán befogadhatsz még macsekokat :)

 Hamar jönnek persze az ellenfelek, amik mintha fejlődtek volna, ugyanis sokkal erősebbek :) No persze a kezdés itt is 1-es szinten van, és igencsak kell ügyeskedni, hogy ne halljak. Eddig sose tettem Vit-re, most viszont azzal kezdtem, hogy kicsit feljebb tornásztam az életpontokat.
 A városi mászkálások során itt is lehet bizonyos kincsesládákat találni, vagy áttranszmutálható dolgokat. Kicsit mintha kevesebb lenne, talán ez is nehézségi fok? Bizonyos helyekre itt is trükkösen lehet csak eljutni, és igen, ezek nehezek általában, jobban kell tudni kombinálni.
Van hely, ahova kell Alt hívjam, és bizonyos combo paranccsal megkérjem, tartson bakot és dobjon fel. Ezek sokat lendítenek a játékon. Maguk a híres PS-gombok mind-mind használatban vannak, van, amivel ugrok, ütök, gurulok, alkímiázok és combokban lehet fokozni, pl gurulás helyett cigánykerék, szaltó vagy nagy skill. Hihetetlen, de rengeteg mindent tud a játék, mintha az előző kettőből merítene.


 Utamon belebotlottam a fruskába, az ott sikítozott, majd menetrendszerűen előjött valami csúcsszuper képessége, de megrémült meg különben is a képesség random kerítette hatalmába kis gyenge testecskéjét, hát beájult, Edék meg PONT jókor, jó helyen, és elpancsolták a csúnya gonosz rosszfiúkat. Továbbra is sablon a csaj minden létező lélegzetvétele, én sose fogom az ilyeneket fanolni. És, mit ad isten, persze Winryvel rögtön puszi pajtik lettek, de legalább egyszerre egy időben nyávognak és nem külön, az még idegesítőbb lenne.
Egy templomba kerülök, mentési pont, amire lecsapok, mert előtte valahol messzebb volt, egy autó körül. Szóval, messze.


 Összeszedem a ládákat és menekülök kifelé, mert Winryék is ott vannak D:
Első, amit elszenvedtem, az egy öt perces Winry meg másik libus párbeszéd, aztán rácuppantam KÖR-re, hogy okokokokOK, haladjunk :D
 Kaptam egy várostérképet 4 kis helyes pöttyel, különböző színűek. A legszélsőt választottam balfelé, és egy raktáráruház elé jutottam. Ott elcsépeltem a népet, de ijedtemre, a raktárba lépve 1-es számot jelzett a mapname. Ez annyit jelent, hogy valószínűleg 2-3-4 vagy több szintes küldetés lesz.
 Bent hatalmas dobozok, ketrecek, daruk és még szörnyűbb ellenfelek, elsőre kapkodtam is a fejem meg MSN-eztem.


 Az ellenfelek közt a sima kardosok nem vészesek, leszámítva hogy a legrosszabbkor, tök váratlanul állítanak az emberbe kardot, és persze mire előhozom a mapinfót, körbevesznek.
Ennél rosszabbak, de sokkal, az alkimisták, ők hasonlítanak a 2-es gameben megismertekkel, csak itt nehezebbek - én a játék kidolgozottságát egyenesen arányosnak találom a szint nehezítésével, de nem baj, az elején kell hozzászokni és sokat püfölni, hogy legyen elég gyógyüveg a bossokra :,D
No, az alkimisták minden jót küldenek az emberre, és fürgék. Üldözöm őket, elfutnak, de ha közel érek és ütnék, villámgyorsan lecsűrnek egy pofont, többnyire valami fegyverrel. Nem mókásak, mert mindig többen nyüzsiznek egy téren belül, ezáltal amit üldözök, az lefoglal, a többi három meg nyugodtan lealkímiáz. Alt beszoktam állítani közéjük, én meg szúrkálom őket földtüskékkel, ha már alkimista Edward is :)

Vannak alkimista-félék nagy hammerekkel, hm, ők nagyon nagy védelmükkel fordítottan arányosaK. kicsit sebződnek, nagyokat zúznak.
 Skera végig, térképen megpróbáltam belőni, hol is lennék. Egy helyen látom, sehogy se jutok át kapcsolóhoz, és teljesen véletlen nekiláttam a fal mentén lévő pár centis párkányon osonni. Tehát, Eddel végigmásztam a párkányon, indítottam a szállító szerkentyűt, átváltottam Alra, és vele ráugrottam a kis lapra, ami Edhez vezetett. Persze kincsesládák a nagy rakományok tetején, trükközve elérhetőek. Alkímiázva pedig poénosakat lehet ugrani egy katapulttal. Ötletes! Nehezen kivergődtem a dobozdzsungelből, kint épp nézelődtem, mikor 4 kis repkeráló akármi leölt :D Mentési pont a templomban :,,,,,,,,,,,,,,,D


 Az igazi kínzás Winryék párbeszéde, szóval ujjam rászáradt kb a KÖR-re.



Másodjára ma vittem, szóval MSN nukusz, és így hamar lerongyoltam a 2 raktárépületet, közben megidéztem Alkímiával Arakawát, aki segített leölni a csúnyákat a pálya végén. Kösz, nyanya. Ha már legyilkoltad Rizust, legalább ennyit megtehetsz ^^"
 Mentési pontért kb öltem, mikor megláttam. Szószerint.
Most éppen az utolsó épületből mászok ki, ami tovább tenyésztette magának a plusz pontocskákat.

A raktár egy helyen le van zárva, és a zár másik oldalról nyílik. Néztem is már térképen, mit csinálok majd ottan D:
 Hát, Al megjegyezte csendesen, hogy bátyó, átférsz a szellőzőn :)
Azaz, kúsztam egy szellőző-félében, de előtte Edward hatalmas hisztit csapott. Jó megoldás volt! Kint kaput nyitottam és kiengedtem idióta öcsém.
 A raktárból kilépve volt egy csatorna, oda lemásztam, és mentési pont is akadt.

Csatornában itt is ember, akivel lehetett beszélni, kár, hogy nem értettem.
Trükközések itt is kellettek, ráadásul több kis alkímiázható tárgy, lépcsők variálása, a csatorna vizének pedig van sodrása, tehát Edwardot elsodorja szép lassan, ha nem vigyázok.
 A csatorna is pár szintes, hát elkóborlok mindenfelé, nézelődök, ellenfelek többször támadnak, de nem olyan vészes. Egy helyen igen jó megoldással lehet csak átjutni, a csatorna egyik végén létra,(és mentési pont) ami látszólag sehová sem vezet, de ferde ugrással rámpákra lehet ugrani, és a párkányon még ládikák is vannak. Sejtem, hogy Alt nem hagyhatom hátra, de próbát megér alapon már mennék is tovább, ámde kis játék közi video, ahol Ednek eszébe jut. Visszalépek a kupacba hordott vashoz, abból pedig Alnak is csinálok létrát. Így már rendben van, a következő raktárhoz jutok, de előtte egy férfival beszélek, figyelmeztet.
 Bent nehéz feladvány, elmozdítok ugyan egy kart, no de sehogy se jutok át, hiába lövök ki Edet és egyebek. Visszamászok csatornába, egyik raktárnál ugyanis mintha lett volna egy hely, ahol nem jártam, és a csatorna is közbevág, jó az iránya. Bácsikát is találok, azzal is beszélek. Visszafelé könnyű, mentek azért, és a raktár mögött találom magam. Belépve a térkép lezárt részére kerültem, állapíthatom meg, és az előző helyen elindított felvonóba szállok, feljutok dobozokra, karaktert váltok, hozom Alt is. Ellenfél sok, alkímia jó, sok a tárgy hozzá.
 Sajna Al nem túl jó szolga-karakter, de nagyobb a védelme az enyémnél.

Egy helyen a pálya vizes, és mellette a vezeték szakadt... Váltok Alra, és Ednek készítek egy létrát, majd visszaváltok, átmászok, és mielőtt a raktárból kijutnék, sok ellenfél támad. Trükközbe feljutok egy újabb sor dobozra, és ismét alkímia, párkány kombinációval két rejtett ládát is kinyithatok. 

Kint Bosst, vagy rosszat sejtető zene, hiszen mint előrébb írtam, sok elem megegyezik az előző játékokkal.

 Végig, az utcán lefagyasztott katonák, de élnek. Mindegyikkel lehet beszélni, egyik ajándékot is ad. Allal is bepróbálkozok, de másodjára nem ad, nyilván :D
Mentési pont, szóval tényleg valami komoly lesz.



Folyt. köv.